جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در 8 كشور جهان برگزار می‌شود
کد خبر: 1660394
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۷

جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در 8 كشور جهان برگزار می‌شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و دبير جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) از برگزاری اين جشنواره در سال 1387 در 8 كشور آذربايجان، آلمان، ازبكستان، پاكستان، تايلند، تركمنستان، تركيه و هند خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ايكنا به نقل از سايت دبيرخانه اين جشنواره، سيدجواد جعفری افزود: در جشنواره امسال۳۰ استان كشور نيز با ‪ ۴۰موضوع و در قالب ملی شركت می‌كنند.
جعفری ادامه داد: انتخاب موضوع جشنواره در هر استان زير نظر اركان ستاد جشنواره برنامه‌ريزی شده است.
وی بر هر چه مردمی‌تر كردن جشنواره امسال تاكيد و بيان كرد: در همين راستا از امسال اجرای جشن‌های مردمی ويژه ميلاد، همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) بطور همزمان و با محوريت ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری در تمامی مساجد كشور برگزار خواهد شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با بيان اينكه خراسان رضوی با بيشترين موضوع در اين جشنواره فعاليت دارد افزود: جشنواره سرود رضوی، جشنواره فيلم و عكس رضوی، همايش علمی و پژوهشی جاده ولايت، همايش علمی و پژوهشی آرمانشهر رضوی، همايش علمی پژوهشی سيره و معارف رضوی، همايش علمی و پژوهشی حديث سلسلة‌الذهب، جشنواره محصولات فرهنگی رضوی و جشنواره تجلی فرهنگ رضوی در رسانه ملی عنوان هشت جشنواره‌ای است كه در مشهد برگزار می‌شوند.
وی اظهار داشت: جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در فارس، كنگره سراسری شعر رضوی در كرمان، جشنواره فيلمنامه و نمايشنامه‌نويسی رضوی در قزوين، جشنواره وبلاگ‌نويسی رضوی در گيلان، جشنواره شعر رضوی به زبان آذری در آذربايجان غربی و همايش علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آيينه قرآن و عترت، در كرمانشاه برگزار می‌شوند.
جعفری افزود: جشنواره تئاتر رضوی، جشنواره كرامت و ولايت و نيز نمايشگاه آثار مكتوب با موضوع فرهنگ رضوی هم در تهران، جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در اصفهان، جشنواره خوشنويسی رضوی در يزد و نيز جشنواره تئاتر كودك و نوجوان(ضامن آهو) در هرمزگان برپا خواهند شد.
دبير جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: جشنواره تئاتر رضوی نيز در خراسان شمالی، جشنواره جوانه‌های شعر رضوی در خراسان جنوبی، جشنواره شناخت اخلاق و آداب رضوی در استان مركزی، جشنواره فضايل رضوی در سيستان و بلوچستان، همايش علمی و پژوهشی جلوه‌های مهرورزی و عدالت در كلام و سيره رضوی در گلستان، جشنواره ذكرالذاكرين با محوريت فرهنگ رضوی در كردستان و جشنواره داستان‌های كوتاه در سمنان برگزار می‌شوند.
وی افزود: مسابقه فرهنگی ويژه ميلاد امام رضا(ع) در ايلام، همايش علمی و پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بيانات رضوی در زنجان، جشنواره سفرنامه‌نويسی در آذربايجان شرقی و همچنين جشنواره مشاعره رضوی نيز در بوشهر اجرا می‌شوند.
جعفری ادامه داد: جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل، جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در مازندران، جشنواره خاطره‌نويسی رضوی در كهكيلويه و بويراحمد، همايش انتخاب كتاب، پايان نامه، تحقيقات و ترجمه آثار ترجمه شده فرهنگ رضوی در همدان، جشنواره آواها و نواهای زيارتی با محوريت فرهنگ رضوی در لرستان، همايش خوزستان دروازه ورود تشيع و امام رضا(ع) به ايران در خوزستان و همچنين جشنواره ادبيات كودك و نوجوان در چهار محال بختياری برگزار می‌شوند.
ششمين جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) دهم آبان ماه 87 همزمان با ميلاد كريمه اهل بيت حضرت معصومه(س) در قم افتتاح و بيستم آبان ماه 87 همزمان با ميلاد امام رضا(ع) در مشهد به پايان می رسد.
علاقه‌مندان برای اطلاعات بيشتر و آشنايی با جشنواره و اطلاعات جشنواره‌های قبلی به وب سايت جامع اين جشنواره به نشانیhttp://shamstoos.ir مراجعه كنند.
captcha