سومين جشنواره ملی مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود
کد خبر: 1665728
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸

سومين جشنواره ملی مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل گفت: سومين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی همزمان با ولادت امام رضا(ع) آبان ماه امسال در اردبيل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ايكنا به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، «اصغر تقی‌زاده شكيبا» در نشست كميته‌ برنامه‌ريزی جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی اردبيل افزود: در دو سال گذشته با برپايی اين جشنواره، اهالی استان اردبيل، عشق و ارادت خود را به حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نشان دادند و بسياری از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم سنتی نيز احيا شده است.
وی هدف از برگزاری اين جشنواره را ترويج شعائر اسلامی، تجليل و تكريم از مداحان و فداييان اباعبدالله‌الحسين(ع) و زنده نگه داشتن برخی سنت‌های قديمی در سطح استان در زمينه مداحی و چاوشی‌خوانی برشمرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به استقبال خوب مردم در برگزاری دو دوره گذشته اين جشنواره از جمله بخش‌‌های فراخوان جشنواره را حضرت امام از تولد تا شهادت، مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی، ديدگاه اسلام و ائمه، مداحان و نقش آنها در ترويج فرهنگ اهل بيت(ع)، بايد و نبايد‌های مداحی و مداحی‌خوانی در اردبيل مهد مداحان نام آشنا عنوان كرد و گفت: اين فراخوان به تمام استان‌ها ارسال شده است.
وی افزود: آثار تحقيقی و پژوهشی در زمينه‌های ذكر شده بايد در 15 صفحه (A4) به‌صورت تايپ شده ارسال شود و نبايد آثار ارسالی تكراری و مربوط به سال‌های گذشته باشد.
شكيبا در پايان تصريح كرد: اين جشنواره امسال در قالب جشنواره فرهنگی امام رضا‌(ع) روزهای شانزدهم تا هجدهم آبان ماه امسال در اردبيل برگزار خواهد شد.
captcha