توسعه گردشگری مذهبی نيازمند تهيه برنامه‌های تبليغی ويژه توسط ‌رسانه‌های تصويری است
کد خبر: 1678588
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
راهكارهای توسعه گردشگری دينی / 36

توسعه گردشگری مذهبی نيازمند تهيه برنامه‌های تبليغی ويژه توسط ‌رسانه‌های تصويری است

گروه اجتماعی: توجه رسانه‌های تصويری به معرفی جاذبه‌های معنوی و تهيه برنامه‌های تبليغی ويژه‌ و مستمر برای آنها از راهكارهای مؤثر در راستای توسعه گردشگری مذهبی است كه بايد با تعامل و همكاری رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گيرد.

«محمد گلزاری» رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرری در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اعلام اين مطلب گفت: شرايط محيطی بيشتر بقاع متبركه كشور و ثبت آنها توسط ميراث فرهنگی زمينه مناسبی را برای توسعه امر گردشگری مذهبی فراهم كرده است ولی ضعف اصلی فراروی توسعه اين صنعت در اختصاص بودجه برای بازسازی امامزاده‌هاست.
وی پيشگامی نهادهای دولتی در بازسازی بقاع متبركه را از جمله اقدامات مهم در راستای توسعه گردشگری مذهبی دانست و افزود: از سوی ديگر حدود 70درصد از اماكن متبركه نيز در سطح روستاها هستند و نمی‌توان از ظرفيت اين اماكن به نحو مطلوبی بهره‌مند شد لذا توسعه گردشگری مذهبی نيازمند همت سازمان‌های اوقاف و امور خيريه و ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری برای معرفی اين اماكن به مردم است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرری توجه رسانه‌های تصويری به معرفی جاذبه‌های معنوی را از ديگر اقدامات مؤثر در راستای توسعه گردشگری مذهبی عنوان و اظهار كرد: امر گردشگری نيازمند تهيه برنامه‌های تبليغی ويژه‌ و مستمر است كه اين امر بايد با تعامل و همكاری رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گيرد.
به گفته اين مقام مسئول در امور اوقاف و امور خيريه، به هر ميزان كه برای شناسايی بقاع متبركه وقت و سرمايه بگذاريم، به آبادانی كشور، ايجاد زيرساخت‌های گردشگری و در نهايت توسعه گردشگری مذهبی كمك می‌كنيم.
وی درباره نقش تفاهم‌نامه‌ای كه اواخر مردادماه امسال توسط سازمان‌های اوقاف و امور خيريه و ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری به‌منظور ارتقای صنعت گردشگری مذهبی امضا شد، به خبرنگار ايكنا افزود: تغيير سياست‌های ميراث فرهنگی در دو سال اخير و همچنين اقدامات صورت گرفته توسط سازمان اوقاف با مديريت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «مصلحی» ثمرات زيادی را نصيب اين صنعت كرده است.
گلزاری در پايان اين گفت‌و‌گو برپايی برنامه‌های مذهبی در امامزادگان حتی با امكانات اندك را از ديگر اقداماتی دانست كه در چند سال اخير كمك شايانی به توسعه گردشگری مذهبی كرده است چرا كه اين برنامه‌ها منجر به درآمدزايی و حضور مردم در اين اماكن شده است.
captcha