نگاهی به عملكرد قرآنی مركز بين‌المللی تبليغ در سريلانكا
کد خبر: 1707377
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹

نگاهی به عملكرد قرآنی مركز بين‌المللی تبليغ در سريلانكا

مركز بين‌المللی تبليغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ايران در سريلانكا در امر آموزش قرائت و اذان‌گويی مردم اين كشور فعاليت می‌كند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در اجرای توافقنامه رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران با وزارت امور مذهبی دولت سريلانكا، برنامه‌های قرآنی مشترك رايزنی فرهنگی كشورمان و دولت سريلانكا در اين كشور برگزار می‌شود.
در ادامه اين رايزنی «علی فربين» استاد برجسته قرآن كريم اعزامی از ايران و با حضور «مولوی اسحاق» مسئول بخش تبليغات و آموزش رايزنی فرهنگی، «مولوی محی‌الدين»، «نايب مدير» و «مولوی منير» مسؤل بخش فرهنگ وزارت امور مذهبی سريلانكا در مسجد جامع «تان» فرقه وهابيت شهر پولی ناروا به 51 نفر شامل 10 روحانی و 41 موذن مساجد منطقه آموزش داده شد و در دو مسابقه به 6 نفر برتر جوايزی اهداء شد.
اين گزارش حاكی است، در اين برنامه‌های تبليغی يكی از روحانيون سرشناس وهابيت در روز اول در مراسم شركت نكرد ليكن در روز دوم در صف اول حضور يافت و با اظهار اينكه: ما فكر نمی‌كرديم شيعيان و ايران اينقدر برای قرآن كار می‌كنند، خواستار آن شد كه آموزش قرآن طولانی‌تر شود و اين تغيير نگاه اين روحانی وهابی به شيعيان و ايران، نشان از حقانيت شيعه و موثر بودن فعاليت‌های مبلغان ايران در خارج از كشور دارد.
از ديگر فعاليت‌های استاد اعزامی از سوی مركز بين‌المللی تبليغ به سريلانكا را می‌توان به فعاليت در مسجد جامع مركز التبليغ اهل سنت شهر اراوو منطقه بتی كلوبه دانست در اين مسجد به 31 نفر شامل 5 روحانی اهل سنت مدرس حوزه، 26 نفر موذن مساجد منطقه آموزش داده شد و در مسابقه‌ای به 3 نفر برتر جوايزی اهداء شد.
در حوزه علميه اهل سنت به نام مجيديه در شهر پولی ناروا به 75 نفر شامل 7 روحانی اهل سنت مدرس حوزه، 25 نفر حافظ قرآن و 41 موذن در حضور يك استاد مصری آموزش داده شد و در دو مسابقه به 6 نفر برتر جوايزی اهداء شد.
همچنين، در مسجد جامع «محی‌الدين» اندوور فرقه وهابيت شهر ترينكومالی به 56 نفر شامل 8 روحانی و 48 موذن مساجد منطقه آموزش داده شد و در مسابقه‌ای به 3 نفر برتر جوايزی اهداء شد.
captcha