تلاش دانشگاه «المختوم» اسكاتلند برای معرفی بهتر اسلام
کد خبر: 1722412
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵

تلاش دانشگاه «المختوم» اسكاتلند برای معرفی بهتر اسلام

گروه بين‌الملل: مسئولان دانشگاه «المختوم» اسكاتلند اميدوارند بتوانند از طريق برنامه‌های مختلف اين دانشگاه، به‌ويژه در رشته‌های مطالعات چند فرهنگی و جهانی‌سازی در مقطع دكترا، تعريف بهتر و جامع‌تری از اسلام را به مسلمانان و غير مسلمانان ارائه‌دهند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از Khaleej Times Online ، پروفسور «مالوری نی»(Malory Nye) مدير اين دانشگاه اعلام‌كرد: در دانشگاه «المختوم» مطالعاتی در زمينه اسلام‌شناسی و چگونگی درك مسلمانان از اين دين ارائه كرده و به بررسی جوامع اسلامی می‌پردازيم چرا كه آموزش در مورد اسلام، درك مسلمانان، راه تعامل با آنان و شناخت جوامع اسلامی را كليد ترويج گفت‌گوی ميان تمدن‌ها می‌دانيم.
وی افزود: ما قصد داريم با مسئولان ديگر دانشگاه‌های اين منطقه گفت‌وگو و نسبت به آگاهی مردم از برنامه‌های ارائه‌شده در دانشگاه المختوم، اطمينان حاصل كنيم؛ همچنين در سپتامبر آينده نيز رشته‌های جديدی همچون «اقتصاد اسلامی» را به برنامه خود اضافه خواهيم كرد.
«ميرزا السايق» از ديگر مسئولان مؤسسه آموزش عالی «المختوم» نيز با تأكيد بر از بين بردن موانع ميان گفت‌وگو بين تمدن‌های مختلف گفت: جامعه چند فرهنگی هنوز به درستی شناخته نشده است؛ اساس تمامی اديان يك چيز است و ميان آنان همبستگی وجود دارد و آموزش كاربرد قوانين جامعه چند فرهنگی به دانشجويان در زندگی روزمره چالشی بزرگ و در عين حال قدمی به جلو محسوب می‌شود.
السايق تأكيدكرد: اعطای مدرك دكترا در رشته مطالعات اسلامی به دانشجويان غيرمسلمان و در رشته مطالعات چند فرهنگی به دانشجويان مسلمان از سوی اين مؤسسه نشان می‌دهد كه ميان ملل و فرهنگ‌های مختلف همبستگی وجود دارد و ما اميدواريم كه دانشجويان پس از ترك اين مؤسسه آموخته‌های خود را به كار برند.
مؤسسه آموزش عالی «المختوم» مركزی تحقيقاتی در مقطع تحصيلات تكميلی و هدف آن تشويق و ترغيب به تحقيق و پژوهش در زمينه اسلام و مسلمانان است؛ اين مؤسسه مستقل و مدرك ارائه شده توسط آن مورد قبول دانشگاه شهر «آبردين»(Aberdeen) سومين شهر بزرگ اسكاتلند است.
captcha