مستكبران نمی‌توانند جلوی خيزش اسلامی برخاسته از انقلاب ايران را بگيرند
کد خبر: 1740660
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱

مستكبران نمی‌توانند جلوی خيزش اسلامی برخاسته از انقلاب ايران را بگيرند

گروه سياسی: حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمی با بيان اينكه با پيروزی انقلاب، خيزش و بيداری اسلامی به صحنه آمد، تصريح كرد: اين بيداری اسلامی دشمنان را ديوانه كرده ولی آنها نتوانستند، نمی‌توانند و نخواهند توانست جلوی آن را بگيرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، جمعه 18 بهمن در آغاز خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با گراميداشت ياد و خاطره بيعت همافران نيروی هوايی ارتش در 19 بهمن سال 57 با امام (ره)، گفت: ملت اين خاطره شيرين را از ياد نخواهد برد؛ همايشی كه كمر طاغوت را شكست و آنها را در بهت و حيرت فرو برد و اين افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی برای هميشه ثبت شده است.
وی با تبريك فرارسيدن سی‌امين سالگرد انقلاب اسلامی افزود: وظيفه همگان است كه ياد و خاطره امام راحل را كه سكاندار اين كشتی بودند، آن را به سلامت به ساحل رساندند و حدود ده سال معمار نظام اسلامی بودند، گرامی بداريم و تأكيد كنيم بدون هيچ مبالغه‌ای در طول غيبت كبری ايشان شخصيتی كم‌نظير بودند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه خداوند با پيروزی انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ايران را غرق در نعمت‌های خود كرد، ابراز كرد: نخستين اين نعمت‌ها، نعمت حاكميت دين است. 57 سال سياه حكومت پهلوی پدر و پسر، 57 سال دين‌زدايی بود و استعمارگران آنها را برای دين‌‌زدايی آورده بودند و اگر بخواهيم اسمی روی آن رژيم بگذاريم بايد گفت يك رژيم كاملا سكولار بود.
خاتمی ادامه داد: به فضل و عنايات ذات مقدس ربوی، با پيروزی انقلاب ملت ايران، دين به صحنه آمد و در عرصه كشور يك قانون اساسی داريم كه در طول تاريخ ايران بی‌سابقه است؛ هرچند چاشنی‌هايی از اسلام به برخی از قانون‌ اساسی‌ها می‌زدند، ولی يك قانون اساسی كه حداقل 50 فقيه به مدت 90 روز طلبگی بر روی آن كار كرده باشند، بی‌نظير است و ما در طول اين سی‌سال مجريان متدين زيادی در عرصه‌های مختلف داشته‌ايم.
خطيب جمعه اين هفته تهران يادآور شد: نه تنها در عرصه داخلی، بلكه در فراتر از مرزها هم انقلاب اين هنر را داشت كه دو تز ماركسيسم كمونيسم و ليبراليسم را در هم بشكند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه با بيان اينكه اسلام به صحنه آمده، تأكيد كرد: خيزش و بيداری اسلامی دشمنان و مستكبران را ديوانه كرده كه نشانه آن هم حركات مذبوحانه‌ای است كه گاها دارند و اصولا حضور آمريكا در منطقه برای جلوگيری از خيزش اسلامی بوده، چون ديدند خاورميانه كانون خيزش اسلامی است ولی آنها نتوانستند، نمی‌توانند و نخواهند توانست جلوی اين خيزش اسلامی را بگيرند.
عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری نعمت ولايت و رهبری صالح را از ديگر نعمت‌های خداوند به ملت ايران دانست و گفت: سران رژيم پهلوی كانون ابتذال، فساد و تباهی بودند و تنها چيزی كه برای آنها مطرح نبود، مردم و خدمت به آنها بود و فقط چيزی كه می‌فهميدند عياشی و هرزگی بود.
سيداحمد خاتمی اظهار كرد: ملت ايران به طاغوت سيلی زد و قدرت را به يك ولی‌فقيه عادل و بزرگمردی كه فقط خير و مصالح مردم را می‌بينند يعنی امام خمينی (ره) سپردند و امروز هم رهبر بزرگوار كنونی راه امام را با افتخار دنبال می‌كنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستاوردهای مختلف كشور در عرصه‌های سياسی، علمی و فرهنگی، يادآور شد: دستاورد اخير كشور در پرتاب ماهواره اميد، دنيا را خيره كرده است و در حالی كه از فناوری فضايی 50 سال بيشتر نمی‌گذرد، ايران با افتخار در اين باشگاه قرار گرفته و در شرايطی كه ما سی‌سال در محاصره بوديم، به فضل خداوند و با هدايت‌ها و تدبير مقام معظم رهبری اين نوآوری‌ها را شاهديم كه موجب عصبانيت شديد آمريكا شده است.
وی نعمت استقلال را از ديگر بركات خداوند برای ملت ايران عنوان كرد و افزود: در زمان رژيم پهلوی يك روز هم اين كشور مستقل نبود و انگليسی‌ها و آمريكايی‌ها همه‌كاره بودند و اكثريت قريب به اتفاق مسئولان در تاريخ حكومت آنها به سرويس‌های جاسوسی وابسته بودند و انتخابات معنا نداشت.
خطيب جمعه تهران اظهار كرد: به بركت انقلاب مردم همه‌كاره شدند و تمام سرنوشت كشور را در دست گرفتند و همه مسئولان را با واسطه با بی‌واسطه انتخاب می‌كنند و در انتخابات متعدد شركت كرده‌اند.
حجت‌الاسلام خاتمی با تأكيد بر لزوم شكرگذاری خداوند به علت اعطای نعمت استقلال به اين ملت، گفت: نعمت آزادی ديگر موهبتی است كه خداوند به ملت ايران بخشيده است و كسانی كه حكومت سياه و خفقان پهلوی را ديده بودند، ارزش اين نعمت را درك می‌كنند و بايد تأكيد كرد كه ملت ايران به بركت انقلاب، آزادی را به معنای واقعی، حقيقی و سازنده پيدا كرده‌اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه با قرائت آيه «لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِيدٌ» از سيا‌ه‌نمايی درباره مشكلات كشور انتقاد كرد و گفت: همه كشورها كما بيش مشكل دارند، ولی سيا‌ه‌نمايی نسبت به مشكلات و ناديده‌گرفتن خدمات انقلاب بی‌انصافی است.
خاتمی در ادامه با اشاره به حوادث غزه، ابراز كرد: از سال 1948 كه اسرائيل از سوی سازمان ملل به رسميت شناخته شده تا كنون چندبار اعراب خيز برداشته و با اين رژيم دست و پنچه نرم كرده‌اند و به جايی نرسيدند و اسرائيل مقتدرتر شد ولی در طول اين دو سال اسرائيل شكست‌های عمده‌ای هم در عرصه نظامی و هم سياسی خورده است كه در عرصه نظامی شكست در جنگ 33 روزه از حزب‌الله برای رژيمی كه خود را چهارمين ارتش دنيا می‌دانست، اوج افتضاح بود و به مردم بی‌سلاح غزه هم باخت و به هيچ‌يك از اهداف خود نرسيد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عرصه سياسی هم در طول اين 61 سالی كه از موجوديت جعلی اين رژيم می‌گذرد، آن رسوايی كه الان در دنيا پيدا كرده، سابقه ندارد و اين رسوايی تا ابد هم پاك نمی‌شود؛ آنها در طول 22روز 412 كودك، 111 زن، 123 پيرمرد و پيرزن 1250 را كشته و بيش از 5 هزار نفر را مجروح كردند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه رژيم صهيونيستی نماد جلادی و سفاكی است، يادآور شد: در 222 شهر جهان عليه اين رژيم تظاهرات برپاشد و 69 كشور آن را محكوم كردند و در لندن؛ در كنار رژيمی كه ننگ حمايت از اسرائيل را دارد، 100 هزار نفر شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند و اين يعنی رسوايی بين‌المللی و دنيا بايد بداند اين رژيم خطيری عظيم برای صلح و امنيت جهانی است و اگر می‌خواهند بار ديگر مبتلا به اين حيوان وحشی نشوند، بايد فكری به حال آن كنند.
خاتمی تأكيد كرد: حداقل كار اين است كه دنيای آزاديخواه سران اين رژيم را به عنوان جنايتكار جنگی محاكمه و مجازات كنند و تا فرار نكرده‌اند، سايت‌ها و شبكه‌های تلويزيونی چهره‌های آنها را نشان دهند.
خطيب جمعه اين هفته تهران با اشاره به توطئه جديد صهيونيست‌ها در جلوگيری از بازسازی غزه و بستن گذرگاه‌ها، گفت: آنها می‌گويند كمك‌های بين‌المللی بايد به دولت خودگردان داده شود در حالی كه اين دولت غيرقانونی است و در طول اين 22 روز شريك جنايت اسرائيل بوده است.
وی در بخش پايانی سخنان خود با بيان اينكه اوباما با شعار تغيير افكار عمومی آمريكا را فريب داد، تصريح كرد: موضع‌گيری‌های دو هفته اخير وی نشان داد شعار تغيير دروغ است زيرا غلط‌های بوش را تكرار می‌كند.
حجت‌الاسلام خاتمی در پايان با بيان اينكه ملت ايران و ملت‌های دنيا فريب اين ژست‌ها دروغين را نمی‌خورند، خطاب به سران آمريكا خاطرنشان كرد: دست از اين خوی استكباری برداريد و بدانيد ملت ايران تغيير واقعی را در جهان می‌خواهد.
يادآور می‌شود حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سيد احمد خاتمی، عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران با توصيه نمازگزاران به تقوا و حريم‌نگهداری برای ذات مقدس ربوبی به مناسبت‌‌های هفته گذشته اشاره كرد و گفت: سه‌شنبه گذشته طبق نقلی شهادت امام حسن مجتبی (ع) و به نقلی ديگر ولادت امام كاظم (ع) بود كه بدين خاطر موعظه‌هايی از اين دو امام همام در خطبه‌های اول و دوم تقديم می‌كنم.
وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) فرمودند: آن كس كه باورش شود شعر طولانی در پيش دارد خودش را برای اين سفر آماده می‌كند. آمادگی اين سفر با بندگی ذات مقدس ربويی است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه در جلسات گذشته اصول اخلاقی اسلام محور بحث بود، ادامه داد: از جمله اصول كلی و اساسی اخلاق اسلامی، انس با خداوند است كه بسياری از مضامين اخلاقی زير مجموعه اين عنوان كلی است.
خطيب جمعه تهران موضوع اين خطبه را شكر خداوند ناميد و افزود: شكر ذات مقدس ربوبی و سپاسگزاری از حضرتش از جلوه‌های انس با خداوند است. وقتی نعمتی خداوند به او عنايت می‌كند پيشانی‌اش را بر زمين می‌سايد و حداقل آن است كه با زبانش شكر می‌كند. اهل تحقيق می‌دانند كه شكر منعم از بديهی‌ترين ادله عقلی است.
حجت‌الاسلام‌و المسلمين خاتمی با اشاره به اينكه اگر بنگريم، غرق نعمت‌های خداوند هستيم و همه اين نعمت‌ها از اوست تصريح كرد: اگر خداوند هم نگفته بود شكر كنيد عقل می‌گويد سپاسگزار باش.
وی حقيقت شكر را دارای سه ركن اصلی دانست و افزود: اولين ركن شكر اين است كه انسان حقيقتاً نعمت‌ها را از خداوند ببنيد، حتی اگر بنده‌ای به او خدمت كرده از او سپاسگزارری نمايد اما خدا را همه كاره بداند نه اين بنده را.
خطيب جمعه تهران دومين ركن را شكر زبانی دانست و افزود: همان كه وجود مقدس محمد مصطفی (ص) و امامان معصوم داشتند و نعمتی كه می‌رسيد می‌گفتند الحمد‌الله رب العالمين.
وی سومين ركن و مهمترين آنها را شكر عملی برشمرد و ادامه داد: انسان‌ها هميشه مهمان خدا هستند و لحظه به لحظه عنايت اوست كه می‌رسد.
عضو هيئت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آيه «لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِيد»ٌ تصريح كرد: سی سال پيش خداوند نعمتی بزرگ به نام انقلاب اسلامی و نظام دينی به مردم ما عنايت كرد. معتقدم مردم ما، مردم سپاسگزاری هستند و مصداق قسمت اول آيه «لَئِن شَكَرْتُمْ» هستند.
وی تصريح كرد: در تمام صحنه‌هايی كه انقلاب حضور مردم را نياز داشت با تمام وجود آمدند، در راهپيمايی‌ها در انتخابات متعدد و مهمتر از همه در صحنه دفاع مقدس.
خاتمی افزود: اين مردم مسحقق آنند كه اين نعمت در سی سال كوران حوادث محفوظ بماند و اگر اين انقلاب، اسلامی نبود و اگر عنايات خداوند نبود با اين هجمه توطئه‌ها انقلاب از پای درآمده بود، اما به فضل الهی در سی امين سالگرد انقلاب اسلامی شجره تنومندی است كه هيچ تندبادی نمی‌تواند آن را از پای درآورد.
وی با برشمردن حوادث سی سال گذشته گفت: در جنگ قوميت‌ها، توطئه‌ گروهك‌ها، ترورهای كور، نفوذی‌ها در جاهای حساس كشور، كودتاها، هجوم دشمن بعثی به كشور چون مردم ما شكر نعمت را به جا آوردند خداوند هم جبران كرد.
خطيب جمعه تهران با اشاره به در پيش بودن 22 بهمن گفت: راهپيمايی 22 بهمن بيعت مجدد با نظام اسلامی، امام راحل و با شهيدان است و اين پيام را با خودش برای شهيدايی كه بهترين سال‌های عمر خود را فدا كردند داشت كه بدانيد راهتان پررهرو است.
وی افزود: مطمئنم 22 بهمن راهپيمايی ده‌ها ميليونی خواهيم داشت و می‌دانم كه رسانه‌های غربی از هم اكنون اخبار خود را برای زير سوال بردن اين راهپيمايی آماده كرده‌اند اما واقعيت اين است كه اين مردم نظام اسلامی را از صميم جان دوست دارند.
captcha