راه‌اندازی جريان‌های سياسی تكفيری ابزار استعمار برای دامن زدن به اختلافات است
کد خبر: 1756989
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵

راه‌اندازی جريان‌های سياسی تكفيری ابزار استعمار برای دامن زدن به اختلافات است

گروه سياسی: امام جمعه خوی، دامن زدن به اختلافات مذهبی از طريق راه‌اندازی جريان‌های سياسی تكفيری را از ابزارهای استعمار برای ايجاد تفرقه بين مسلمانان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد رضی موسوی شكوری»، امام جمعه و رئيس حوزه علميه نمازی خوی، روز گذشته 26 اسفندماه جاری در گردهمايی علمای تشيع و تسنن شمال آذربايجان غربی، راه‌اندازی گروه‌های سياسی عليه حاكميت كشورهای اسلامی را از عوامل و ابزارهای غرب برای از بين بردن وحدت مسلمانان دانست و گفت: تبليغ قوميت‌گرايی و تحريك عواطف پيروان مذاهب مختلف، شگرد دولت‌های استعمار عليه ممالك اسلامی است.
وی با تأكيد بر شناخت اين حربه‌ها توسط علما و روحانيون، افزود: بسی جای تأسف است كه امروز استعمار در داخل كشورهای اسلامی جريان‌های تكفيری راه‌اندازی كرده‌اند كه پيروان مذاهب مختلف را مورد طعن و سرزنش قرار دهند.
اين خطيب جمعه ادامه داد: در حالی‌كه اگر به منابع اسلامی و ديدگاه رهبران مذاهب مختلف مراجعه كنيم خواهيم ديد كه هيچكدام از آن‌ها چنين اجازه‌ای را به مسلمانان نداده‌اند كه همديگر را تكفير كنند.
شكوری با اشاره به حديثی از امام علی (ع) مبنی بر اين‌كه «خداوند به وسيله پيامبر (ص) كينه‌های ديرينه را نابود كرد و آتش خشم را خاموش و ميان مردم الفت و برادری قرار داد»، تصريح كرد: اعتقاد به وحدانيت خداوند، اعتقاد به رسالت پيامبر گرامی اسلام (ص) و تمسك به قرآن كريم از عوامل وحدت آفرين بين مسلمانان جهان است.
رئيس حوزه علميه نمازی خوی تصريح كرد: باور كردن اين مطلب كه امروز كشورهای غربی و اروپايی به سركردگی آمريكا و اسرائيل دشمن مسلمانان هستند و قبول اين مسأله كه امروز اگر مسلمانان را از كشورهای غربی منها كنيم، قطعا آنان شكست خواهند خورد، مهم‌ترين مؤلفه در مقابل شيطنت‌های استعمار برای ايجاد تفرقه بين مسلمانان است.
همچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد محمد فخری»، مديركل تبليغات اسلامی آذربايجان غربی با گراميداشت سالروز ميلاد پيامبر مهر و رحمت و صادق آل محمد بر ضرورت و اهميت حفظ اتحاد و همدلی در جامعه اسلامی تأكيد كرد و در اين ميان نقش علما و روحانيون تشيع و تسنن را در تقريب مذاهب اسلامی پر اهميت خواند.
وی در ادامه با اظهار اينكه قرآن كريم قوی‌ترين نقطه اشتراك و وحدت مذاهب اسلامی است گفت: آيات معجزه جاويد پيامبر اكرم (ص) به كرات بر اهميت و چگونگی ايجاد و برقراری وحدت ميان مسلمانان تصريح كرده‌اند.
وی اذعان كرد: عليرغم اينكه قرآن كريم ضرورت زندگی بشری را در تنوع اقوام، ملت‌ها، رنگ‌ها، نژادها و زبان‌ها قرار داده است، اما در ادامه اين آيات ضرورت حفظ اتحاد نيز تأكيد شده و تقوا را تنها نقطه برتری آدميان دانسته و غير آن از ديدگاه خداوند و قرآن كريم پذيرفتنی نيست.
حجت‌الاسلام فخری در ادامه با ذكر احاديث و رواياتی از پيامبر اسلام و سلمان فارسی به تشريح ديدگاه دين مبين اسلام در خصوص جايگاه افراد پرداخت و علما و روحانيون را به عنوان الگوهای جامعه اسلامی به تبعيت از سيره نبوی و ائمه معصومين (ع) و انتقال آن به آحاد جامعه فراخواند.
captcha