انتظار مهدويت يك آماده‌باش دائمی است
کد خبر: 1809879
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰

انتظار مهدويت يك آماده‌باش دائمی است

امام جمعه قم گفت: انتظار اگر مربوط به يك امر زمان‌دار و تاريخ‌دار باشد، طبعا لازم نيست پيش از زمان مذكور شخص منتظر شرايط انتظار را واجد باشد ولی اگر انتظار مربوط به امری باشد كه زمانش برای شخص منتظر مشخص نيست، يك آماده‌باش دائمی را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد «محمد سعيدی» امام جمعه قم امروز چهارشنبه 14 مرداد در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در قم، با بيان اينكه دو نوع زمينه‌سازی عام و خاص برای ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد اظهار كرد: زمينه‌سازی عام مربوط به همه مومنان و شيعيان صرف‌ نظر از شغل و جنسيت و زمان و مكان آنهاست.
وی يادآور شد: طبق اين نوع زمينه‌سازی، همه بايد احكام شرعی را فرا بگيرند و به آنها عمل كنند و در هر زمان و مكان بايد يكديگر را برای ياری و نصرت حضرت مهدی (عج) و تواصی به صبر و حق دعوت كنند.
سعيدی ادامه داد: همه مومنان و شيعيان بايد سعی كنند ناآگاهان را به ظهور حضرت مهدی(عج) آگاه و امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه اجرايی كنند.
امام جمعه قم در مورد زمينه‌سازی خاص ظهور منجی گفت: اين نوع زمينه‌سازی مربوط به خواص جامعه با امكانات و موقعيت خاصی كه دارند است. برای مثال علما، انديشمندان، مخترعان، نيروهای نظامی، صاحبان ثروت و امكانات خاص و مسئولان صرف‌نظر از وظايف عام، وظايف خاصی را به اقتضای شغل و تخصص‌اشان بر عهده دارند كه بايد انجام دهند.
سعيدی در ادامه به بيان تفاوت دكترين‌های موجود جهان با دكترين مهدويت پرداخت و افزود: امروزه دكترين‌های ديگر با فراهم‌آوردن دانش اداره جهان از يك سو و فراهم‌كردن امكاناتی از قبيل فرهنگ، زبان، اقتصاد، تسليحات نظامی و تربيت و ارسال مديران به جهان، ادعای مديريت همه جهان را داشته و تا حدودی در اين مسير موفق شدند، در حالی كه متصل به وحی نيستند و از مديريت واحد جهان خود بر همه جهان قصد خير ندارند.
وی با اشاره به ايرادات اساسی اين نوع دكترين‌ها اضافه كرد: اين دكترين‌ها با وجود توفيقاتی كه داشته‌اند، هيچ گاه با استقبال مردم روبه‌رو نمی‌شوند، اما امتی كه متصل به وحی هستند و دانش مديريت را از همه هستی فراگرفته‌اند و مجری اين طرح عظيم عالم مدير لايقی همچون حضرت مهدی(عج) هستند كه همراه با ياران و مديرانی كه همگی لايق و قصد آنها خير و صلاح بشر است، طبعا با استقبال عمومی واقع می‌شود.
سعيدی ادامه داد: اين امت از نظر تجهيزات و تسليحات و امكانات مويد از سوی خداوند تبارك و تعالی است.
امام جمعه قم درباره چيستی و چگونگی انتظار گفت: انتظار اگر مربوط به يك امر زمان‌دار و تاريخ‌دار باشد، طبعا لازم نيست پيش از زمان مذكور شخص منتظر شرايط انتظار را واجد باشد ولی اگر انتظار مربوط به امری باشد كه زمانش برای شخص منتظر مشخص نيست، يك آماده‌باش دائمی را می‌طلبد.
وی اضافه كرد: چون آن امری كه انتظارش را می‌كشند از يك سو انهدام نظام‌های باطل و برداشتن موانع و از سويی ديگر ايجاد و تشكيل حكومت جهانی به امامت عبد صالح الهی امام مهدی(عج) است، طبعا ابعاد انتظار و تهيه اسباب و امكانات خاص خود را دارد، در نتيجه بسيار فراگير و ريشه‌ای خواهد بود؛ به همين خاطر فرمودند: «افضل الاعمال انتظار الفرج».
captcha