مؤسسات قرآنی جديد در كازرون راه‌‌اندازی می‏شود
کد خبر: 1852038
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰

مؤسسات قرآنی جديد در كازرون راه‌‌اندازی می‏شود

گروه فعاليت‏های قرآنی: مسئول واحد قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان كازرون از راه‌اندازی مؤسسات قرآنی با تسهيلات ويژه مالی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه فارس، «صابر سهرابی» مسئول واحد قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان كازرون در گفت‏وگو با خبرنگاران گفت: حوزه فعاليت اين مؤسسات آموزش، پژوهش، تبليغ و ترويج، هنر، نشر مكتوب و الكترونيك و حوزه مشاوران قرآنی است كه هر كدام از اين حوزه‌ها به تفكيك به بخش‌های ديگری تقسيم می‌شوند.
مسئول امور قرآنی اداره ارشاد كازرون با اشاره به اينكه بيشترين هدف از راه‌اندازی اين مؤسسه‌ها، آموزش است، ادامه داد: برای راه‌اندازی اين مؤسسات سه نفر هيأت مؤسس با مدارك ليسانس به بالاتر نياز است و اعضای هيأت مؤسس حداقل سن 27 و حداكثر آن 30 سال بايد داشته باشند.
اين مقام مسئول با بيان اينكه با 15 نفر هنرجو و يك مربی می‌توان اين مؤسسه را راه‌اندازی كرد، افزود:
از زمان تأسيس و راه‌اندازی مؤسسه با برگزاری اولين دوره كلاس 50 درصد از هزينه‌های انجام شده پس از پركردن فرم مربوطه و ارسال به دفتر مركزی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد پرداخت می‌شود.
وی اضافه كرد: 50 درصد باقی‌مانده از زمان برگزاری آزمون و ارسال ليست نهايی به دفتر مركزی پرداخت می‌شود.
مسئول واحد قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان كازرون سقف اعتبار حمايتی محصولات فرهنگی و تجهيزات 500 هزار تومان در مرحله اول، اعلام كرد و گفت: 5/1 ميليون تومان حمايت نز به ترتيب در مراحل دوم و سوم راه‏اندازی پرداخت می‏شود.
سهرابی خاطرنشان كرد: افراد در صورت ارائه طرح نو و پس از تأييد آن در مركز تا سقف نامحدودی مورد حمايت قرار می‌گيرند.
captcha