همايش «در ساحل غدير» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 1858219
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۲

همايش «در ساحل غدير» در مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همايش «در ساحل غدير» روز سه‌شنبه، 17 آذر‌ماه با حضور بيش از يك هزار نفر به همت فرهنگسرای بهشت و با مشاركت بسيج دانشجويی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در راستای تعظيم و تكريم مقام والای ائمه معصومين(ع) در تالار ابن سينای مشهد برگزار می‌شود.

«مهدی يار‌احمدی خراسانی»، مدير فرهنگسرای بهشت مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب گفت: مهم‌ترين هدف از برگزاری اين همايش القای مفاهيم و پيام‌های غدير به مخاطبان است، چراكه غدير تنها واقعه‌ای تاريخی كه در برهه‌ای از تاريخ اتفاق افتاده باشد نيست، بلكه جريانی انسان‌ساز و مداوم است كه متصل به حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد.
وی با بيان اينكه در همايش «در ساحل غدير» حجت‌الاسلام «محمد‌تقی راشد يزدی»، مدرس حوزه علميه خراسان درباره تبيين جايگاه امامت و ولايت در جامعه اسلامی به ايراد سخن خواهد پرداخت، تصريح كرد: در واقع امامت و ولايت مقامی انتسابی است كه مشروعيت آن از سوی پروردگار صادر شده، لذا در اين برنامه سعی شده است كه به نقش ولايت و رهبری در پيشبرد اهداف اسلامی جامعه بيش از پيش پرداخته شود.
مدير فرهنگسرای بهشت مشهد با اشاره به ديگر برنامه‌های همايش «در ساحل غدير» گفت: اجرای سرود مذهبی، تئاتر نماز و شيطان، هم‌خوانی، توزيع بسته‌های فرهنگی و برگزاری مراسم قرعه‌كشی بين مخاطبان از مهم‌ترين برنامه‌های اين همايش است.
يادآوری می‌شود، همايش «در ساحل غدير» روز سه‌شنبه، هفدهم آذرماه از ساعت 17 تا 19:30 دقيقه در محل تالار ابن سينای مشهد واقع در چهارراه دكترا با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار خواهد شد.
captcha