زائران سوريه برای سفر به اين كشور از طريق سازمان حج و زيارت اقدام كنند
کد خبر: 1876457
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹

زائران سوريه برای سفر به اين كشور از طريق سازمان حج و زيارت اقدام كنند

گروه اجتماعی: اتوبوس زائران ايرانی صبح امروز، سوم بهمن‌ماه، در هفتاد كيلومتری دمشق از جاده منحرف و واژگون شد كه بر اثر اين اتفاق، چهار نفر از هموطنانمان كشته شدند، در همين رابطه معاون عتبات عاليات و سوريه سازمان حج و زيارت در گفت‌وگو با ايكنا تأكيد كرد كه زائران سوريه برای سفر به اين كشور از طريق سازمان حج و زيارت اقدام كنند.

‌به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اتوبوس زائران ايرانی ــ با چهل و پنج زائر ــ كه از آژانس شهريان تبريز عازم سوريه بود، ساعت 5:30 امروز، سوم بهمن‌ماه، در منطقه ديرعطيه در هفتاد كيلومتری دمشق به علت خستگی و خواب آلودگی راننده از جاده منحرف و واژگون شد، كه بر اثر اين اتفاق چهار نفر از هموطنانمان كشته شدند.
بنابر گزارش ايكنا در طی دو ماه گذشته اين دومين حادثه تصادف است كه در همين مسير اتفاق می‌افتد و باعث كشته و زخمی شدن هموطنانمان می‌شود، در حادثه ماه گذشته سه نفر در اين مسير كشته شدند و در حادثه صبح امروز نيز چهار نفر كشته، يك نفر در حالت كما و 40 نفر ديگر زخمی شدند كه حال برخی از آنان وخيم گزارش شده است.
در همين رابطه خبرنگار ايكنا با حسين اكبری، معاون سازمان حج و زيارت در امور عتبات عاليات و سوريه گفت‌و‌گويی انجام داده ‌است، اكبری با اشاره به تكرار مجدد اين اتفاق به خبرنگار ايكنا گفت: اين افراد گروه‌های متفرقه هستند كه با آژانس‌های خصوصی اقدام به سفر به كشور سوريه می‌كنند و سازمان حج و زيارت فقط به عنوان زائر ايرانی به آنها خدمات ارائه می‌دهد.
وی در پاسخ به اين سئوال كه آيا نبايد در اين زمينه با چنين آژانس‌هايی برخورد شود و يا تذكر و جريمه‌ای برای آنها درنظر گرفته شود، گفت: سازمان حج و زيارت نمی‌تواند برای اين آژانس‌ها و مسافران آنها برنامه‌ريزی كند؛ آنها نيز الزامی برای پذيرفتن و انجام توصيه‌های سازمان حج و زيارت ندارند، زيرا از نظر قانونی ما مسئول اعزام اين افراد نيستيم و فقط كنسولگری ايران در سوريه بايد از اين افراد حمايت كند، اما چون آنها زائر هستند ما نيز صرفاً به خاطر انجام وظيفه اخلاقی و انسانی به آنها خدمات ارائه می‌كنيم.
اكبری در پاسخ به اين سؤال كه اگر سفر به سوريه نيز مانند سفر حج و يا سفر به عتبات عاليات به صورت متمركز انجام شود، آيا اينگونه مسائل و مشكلات از بين خواهد رفت، گفت: اگر سفر به سوريه متمركز شود يقيناً بی‌تأثير نيست، در اين حالت ما برای هر كاروانی مدير تعيين می‌كنيم و اين فرد بر عملكرد راننده و شرايط زائران نظارت می‌كند و در مقابل سازمان حج و زيارت نيز پاسخگو خواهد بود، اما چنين اتفاقاتی حتی در سفرهای حج و عتبات عاليات هم رخ می‌دهد، ولی قطعاً اين مسئله بهتر از زمانی است كه نه مديری باشد و نه نظارتی صورت گيرد.
معاون سازمان حج و زيارت در امور عتبات عاليات و سوريه در مورد شرايط چهل و پنج زائر ايرانی كه از آژانس شهريان تبريز عازم سوريه بودند و گفت: همه مجروحان به بيمارستان انتقال يافته‌اند و هر زمان كه پزشكان تشخيص دهند به ايران باز گرداننده می‌شوند.
وی به زائران سوريه توصيه كرد كه برای سفر به اين كشور از طريق سازمان حج و زيارت اقدام كنند، زيرا اين سازمان دولتی است و آژانس‌های آن مشخص و تحت نظارت قرار دارد و در اين زمينه كاملاً پاسخگوست.
captcha