جلسه درس اخلاق آيت‌الله ضياآبادی برگزار شد
کد خبر: 1889371
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۶

جلسه درس اخلاق آيت‌الله ضياآبادی برگزار شد

جلسه درس اخلاق آيت‌الله ضياآبادی، ديشب سوم اسفندماه، با موضوع علم غيب در پيامبران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، شب گذشته، دوشنبه، سوم اسفندماه، هم‌زمان با فراررسيدن شب شهادت حضرت امام حسن عسكری(ع)، جلسه درس اخلاق از سلسله مباحث آيت‌الله ضياآبادی، در مسجد علی‌ابن‌الحسين(ع) برگزار شد.
در اين جلسه در ابتدا آيت‌الله ضياء آبادی به بيان مسئله ای در مورد نوافل پرداختند و بعد از آن با يادآوری مباحث هفته قبل درمورد ليله المبيت سخنرانی كرد و ضمن تبييت شبهاتی درباره اين واقعه، به اين شبهات پاسخ داد.
آيت‌الله ضياآبادی در ادامه با بيان مثال‌هايی به اين نكته اشاره كرد كه علم غيب پيامبران و امامان الهی، خدا دادی بوده و هر گاه خداوند اراده كند و هر مقدار كه بخواهد پيامبران از آينده با خبر می‌شوند. همانند حضرت يعقوب (ع) كه از حضرت يوسف(ع) دور شده بود و پس از اينكه پيراهن ايشان از مصر به سمت كنعان آورده شده بوی پيراهن را استشمام می‌كند اما نمی‌تواند بوی خود يوسف را از چاه كنعان استشمام كند.
وی سپس به اين نكته اشاره كرد كه داشتن علم غيب از طرف خداوند نعمتی بسيار بزرگ است اما هرگاه خداوند بخواهد كه بنده‌اش از نكته‌ای خبر نداشته باشد، علم غيب را در مورد آن مسئله از او سلب می‌كند.
در پايان سخنرانی، آيت‌الله ضياآبادی ضمن طرح موضوع انفاق، با بيان احاديثی در باب ثواب اين كار اخروی، شاهد مثال آوردند.
يادآور می‌شود، اين جلسه نيز با ذكر مصيبتی برای حضرت امام حسن عسكری(ع) پايان يافت.
captcha