برگزاری يادواره «مؤذن‌زاده» موجب اعتلای فرهنگ اسلامی ميان دانش‌آموزان است
کد خبر: 1956959
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱

برگزاری يادواره «مؤذن‌زاده» موجب اعتلای فرهنگ اسلامی ميان دانش‌آموزان است

گروه فعاليت‌های قرآنی: برگزاری يادواره مرحوم «موذن‌زاده» باعث اعتلای فرهنگ اسلامی و شناخت دانش‌آموزان از فعالان حوزه فرهنگ و قرآن می‌شود.

«ژيلا فيروزی» مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل، در حاشيه برگزاری نوزدهمين دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر سراسر كشور و جشنواره ملی اذان «ندای توحيد» در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال اين افتخار نصيب استان اردبيل شد تا با برگزاری يادواره «رحيم موذن‌زاده‌اردبيلی» بار ديگر در اعتلای فرهنگ اسلامی اذان، اقدام كنند.
فيروزی ادامه داد: با برگزاری نوزدهمين مسابقات اذان دانش‌آموزان سراسر كشور، دانش‌آموزان اردبيل نشان مؤذنی می‌گيرند.
وی با اشاره به اينكه كليد نوزدهمين دوره مسابقات اذان كشوری در اردبيل زده شد، افزود: اين مسابقات به مدت سه روز در مركز تربيت معلم علامه طباطبايی اردبيل در حال برگزاری است و در آن 99 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمايی و 132 نفر از ‌دانش‌آموزان مقطع متوسطه شركت كرده‌اند.
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل تصريح كرد: در اين جشنواره سه نفر از دانش‌آموزان كشور جمهوری آذربايجان به پيشنهاد استاندار اردبيل وارد استان شده و در اين جشنواره شركت كرده‌اند.
فيروزی گفت: دانش‌آموزان اردبيلی حكم مؤذنی را دريافت كرده و در سراسر مدارس آماده اذان‌‌گويی هستند.
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: شيفت دوم مدارس به مدرسه قرآنی و كانون‌های محلی قرآن اختصاص پيدا می‌كند و دانش‌آموزان در اين مدارس برای آموزش مبانی قرآنی وارد می‌شوند.
وی همچنين از فعاليت مجتمع‌های قرآنی روستايی در روستاهای مختلف استان اردبيل خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان استان اردبيل آماده فراگيری و قرآن‌آموزی هستند.
فيروزی به برگزاری سالانه يك مسابقه و جشنواره در استان اردبيل در موضوعات قرآنی اشاره كرد و افزود: امسال نيز با برگزاری نوزدهمين دوره مسابقات اذان كشور با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی در كشور گام برداشته‌ايم.
وی ورود روحانيان به عرصه قرآن‌آموزی را بسيار مهم عنوان كرد و گفت: اميدواريم روحانيان استان در اين راستا دست آموزش و پرورش را گرفته و در برگزاری همه‌ساله چنين جشنواره‌هايی نهاد فرهنگی آموزش و پرورش را ياری كنند.
captcha