اذان اعلام موجوديت اسلام در برابر كفر و شرك است
کد خبر: 1957742
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸

اذان اعلام موجوديت اسلام در برابر كفر و شرك است

گروه فعاليت‌های قرآنی: اذان در حقيقت اعلام موجوديت اسلام در برابر نظام كفر و شرك و آماده‌سازی جان و روح در ورود به عبادت است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، «كلام‌الله صفری» معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اردبيل در مراسم اختتاميه نوزدهمين مسابقه سراسری اذان دانش‌آموزان سراسر كشور تصريح كرد: اذان يكی از شعارهای اساسی دين مبين اسلام است، سكوت‌شكن، پرمحتوا و موزون و دربرگيرنده بسياری از مفاهيم ارزشی و انسانی است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به حديثی اظهار كرد: در اسلام سه كس عذاب قبر را نمی‌بيند كه يكی از اين افراد كسی است كه اذان گفته باشد.
صفری در ادامه برخی از كارها و هماهنگی‌های انجام شده در اجرای اين مسابقه اشاره كرد و افزود: وقتی اين مسئوليت به عهده استان اردبيل گذاشته شد با استقبال و گشاده‌رويی پذيرفتيم چرا كه اعتقاد داشتيم استان اردبيل مهد فرهنگ و تشيع است و اين استعداد را دارد كه در اين استان قدم‌های معنوی بزرگتری نيز برداشته شود.
وی از اذان به‌عنوان سرود الهی و شعار حقيقی دين اسلام ياد كرد و گفت: اذان فرياد معنوی مؤمنان بر سر انديشه كفر و الحاد است كه چنان روح، دل و جان مؤمن را سيراب از معنويت می‌كند كه از سرچشمه اذان روح عبوديت و مناجات ربوبی می‌آيد.
معاون پرورشی و تربيت‌بدنی اداره كل آموزش و پرورش استان اردبيل در ادامه سخنان خود برگزاری نوزدهمين دوره مسابقات اذان سراسری دانش‌آموزان كشور را يك موهبت و فرصت مغتنم برای استان اعلام كرد و گفت: با تشكيل 11 كميته تخصصی از سه ماه پيش برنامه‌ريزی‌های كارشناسی برای برگزاری مسابقات انجام شده بود.
وی طراحی سايت برای درج اخبار اين مسابقات، تهيه بنر، پلاكارد و نصب آويز و تيزر تلويزيونی را از ديگر برنامه‌هايی اعلام كرد كه توسط دست‌اندركاران اين مسابقات با شور و حرارت خاص و رغبت فراوان انجام شد.
وی از اجرای اذان گويی همزمان با افتتاح اين جشنواره در تمام مدارس استان خبر داد و گفت: در روز جمعه نير به‌صورت زنده مؤذنان دانش‌آموز در مصللای اردبيل ندای توحيدی اذان را سر دادند و در مراسم معنوی نماز جمعه نيز شركت كردند.
صفری ادامه داد: در اين مسابقات 99 مؤذن در مقطع راهنمايی و 132 مؤذن در مقطع متوسطه و پيش‌دانشگاهی و سه نفر ميهمان نيز از جمهوری آذربايجان با هم رقابت كردند.
وی در پايان تصريح كرد: از شركت‌كنندگان در اين مسابقات، آزمون كتبی از محتوای كتاب «پنجره‌ای رو به زيبايی» و «اسرار نماز و اذان» سپس مسابقه شفاهی گرفته شد.
captcha