22 هزار طلبه خراسانی تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار می‌گيرند
کد خبر: 1981060
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲

22 هزار طلبه خراسانی تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار می‌گيرند

گروه فعاليت‌های قرآنی: حوزه‌ علميه خراسان رضوی به ساماندهی برنامه‌های قرآنی برای بيش از 22 هزار طلبه فعال در اين استان كرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مركز مديريت حوزه‌ علميه خراسان رضوی برای بيش از 22 هزارطلبه فعال در سطح اين استان به ساماندهی برنامه‌های ويژه قرآنی در سطح مدارس علميه اقدام كرده است.
بر اين اساس ستاد تفسير اين مركز كه با مديريت آيت الله علم الهدی، نماينده ولی فقيه و امام جمعه شهر مشهد به فعاليت مشغول است در دو سطح عمومی و تخصصی به همكاری با مدارس علميه خراسان رضوی پرداخته است.
در بخش عمومی طلاب بايد در سال پس از ورود به حزوه‌های علميه يك دوره تخصصی تفسير را بگذرانند و در بخش تخصصی نيز كه ويژه طلاب محصل در درس خارج است، درس تخصصی تفسير با يكی از موضوعات تفسير آيات اخلاقی، سياسی و يا انتقادی قرآن كريم آموزش داده می‌شود.
همچنين اين مركز برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه را در رشته‌های حفظ 10 جزء، نصف قرآن و نيز كل قرآن كريم را ساماندهی كرده است كه امسال دوازدهمين دوره آن برگزار می‌شود.
همچنين دوره‌های تربيت مربی قرآن كريم با همكاری اساتيد اين حوزه علميه نيز در راستای طرح ملی حفظ قرآن كريم و مفاهيم آن نيز در دست اجرا است كه دردر دوره‌های زمانی سه الی شش ساله اقدام به تربيت حافظان كل قرآن كريم از ميان طلاب می‌كند. فارغ التحصيلان اين دروه با گذراندن چند واحد آموزشی می‌توانند مدرك كارشناسی علوم قرآنی از وزات علوم، تحقيقات و فن‌آوری دريافت كنند.
captcha