هنر يكی از قطب‌های اصلی و جاذب نمايشگاه هجدم قرآن است
کد خبر: 1983346
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
چشم‌انداز هنر در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم/ 37

هنر يكی از قطب‌های اصلی و جاذب نمايشگاه هجدم قرآن است

گروه هنر: پرداختن به مقوله هنر در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در جذب بازديدكنندگان به اين نمايشگاه بسيار مؤثر بوده و نقش مهمی در اعتلای مفاهيم دينی داشته است، لذا می‌توان هنر را يكی از قطب‌های اصلی و جاذب نمايشگاه هجدم قرآن دانست.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم امسال با رويكردی متفاوت و نوين گام‌های مثبتی در راستای جذب و جلب بازديدكنندگان برداشته است؛ به ويژه بخش‌های هنری اين نمايشگاه به نسبت سال‌های گذشته با روند رو به رشدی همراه بوده است.
خوشبختانه نمايشگاه امسال با در نظر گرفتن بخش‌های متنوع و متعدد هنری برای گروه‌های‌ سنی مختلف گام‌های ارزنده‌ای را برای فرهنگ و هنر برداشته است و يكی از نقاط قوت نمايشگاه را نيز می‌توان در همين توجه وافر به عرصه هنر قلمداد كرد.
البته بايد گفت سال‌های گذشته نيز بخش‌های هنری نمايشگاه فعال بوده اما مسئولان در سال جاری با عنايت بيشتری به مقوله هنر نگريسته و علاوه بر امكانات متنوع در غرفه‌های متعدد هنری شرايط مساعدی را به لحاظ جذب مخاطب به اين بخش‌ها در نظر گرفته‌اند.
هنر يكی از قطب‌های اصلی و جاذب نمايشگاه قرآن كريم را شامل‌ می‌شود كه صرف‌نظر از بخش‌های حوزوی، دانشگاهی و كتاب نمايشگاه سعی شده است تا اغلب قسمت‌های نمايشگاه با فرهنگ و هنر آميخته شود تا برای مردم جذاب‌تر باشد و بالطبع رجوع بازديدكنندگان به اين بخش‌ها نيز افزايش يابد.
با نگاهی كوتاه به هجدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم می‌توان دريافت هنر حضور ملموس و مهم‌تری نسبت به سال‌های گذشته در نمايشگاه دارد و اين نشان از توجه مسئولان به اين حوزه است.
علاوه بر گفته‌های فوق بايد اذعان كرد اهميت هنر در انتقال مضامين و مفاهيم دينی در راستای ايجاد و توليد محتوای مذهبی بر كسی پوشيده نيست و اجرای نمايش‌های مختلف در ژانرهای اجتماعی و با پس‌زمينه ارائه مفاهيم دينی، اجرای تعزيه، نقالی و برپايی كارگاه‌های آموزشی هنرهای اصيل ايرانی ـ اسلامی در كنار نمايشگاه‌های متنوع در بخش هنرهای تجسمی نمود بارز اين ادعاست.
هجدهمين نمايشگاه قرآن در حالی روزهای پايانی خود را پشت سر می‌گذارد كه تاكنون استقبال بسياری از بخش‌های آن شده است و خوشبختانه بخش‌های هنری و فرهنگی آن نيز مورد توجه كودكان، نوجوانان و جوانان واقع شده است.
captcha