گرمارودی آثار‌‌ فاضل نظری را نقد می‌كند
کد خبر: 1991270
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹

گرمارودی آثار‌‌ فاضل نظری را نقد می‌كند

گروه ادب: سه دفتر شعر «آن‌ها»، «گريه‌های امپراتور» و «اقليت» سروده فاضل نظری با حضور سيد علی موسوی گرمارودی در نشست هفتگی شهر كتاب نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر، نشست هفتگی شهر كتاب در روز سه‌شنبه 23 شهريور ساعت 16:30 به نقد و بررسی كتاب‌های سه‌گانه فاضل نظری اختصاص دارد كه با حضور سيدعلی موسوی‌ گرمارودی، فاضل نظری و جمعی از شاعران معاصر كشور در مركز فرهنگی شهركتاب برگزار می‌شود.
اشعار اين مجموعه در قالب غزل است، البته شاعر سعی كرده كه روايت تازه‌ای از غزل كهن فارسی داشته باشد و همان تصور و تصوير واقعی غزل را به مفهوم واقعی ارائه دهد.
«گريه‌های امپراطور» مجموعه ای شامل 38 سروده از شاعر است اما شعر «گريه‌های امپراطور» در اين مجموعه ديده نمی‌شود و اين شعر در مجموعه شعر «اقليت» از همين شاعر ارائه شده كه اين امر بر اساس قراردادی كه شاعر با خود دارد صورت گرفته است. همچنين اقليت هم شامل 38 سروده است.
مجموعه «آن‌ها» هم شامل 51 غزل است كه مضمون آن‌ها عشق و عرفان است. گونه و فضای ذهنی و شعری شاعر در اين مجموعه هم در ادامه دو مجموعه قبلی «گريه‌های امپراطور» و «اقليت» است به خصوص زبان شعری اين مجموعه كه شباهت‌ هايی به مجموعه «گريه‌های امپراطور» دارد.
مركز فرهنگی شهر كتاب در خيابان شهيد بهشتی، خيابان شهيد احمد قصير، نبش كوچه‌ سوم واقع است.
captcha