پنجمين جشنواره چاووشی‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود
کد خبر: 2011223
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱

پنجمين جشنواره چاووشی‌خوانی در اردبيل برگزار می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: پنجمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی به مناسبت دهه كرامت در استان اردبيل برگزار خواهد شد.

«مصطفی آمون»، دبير جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی اردبيل در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، گفت: پنجمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی از سری برنامه‌های هشتمين جشنواره فرهنگی ـ هنری امام‌رضا(ع) است كه به مناسبت دهه كرامت روز چهارشنبه 21 مهرماه در امامزاده سيدابراهيم لاهرود مشگين شهر برگزار می‌شود.
وی از ارسال آثار توسط 50 نفر از مداحان و چاووشی‌خوانان كشور برای شركت در اين جشنواره خبر داد و افزود: پس از داوری به هشت نفر از مداحان برگزيده و يك گروه ويژه چاووش‌خوانی لوح سپاس و تنديس جشنواره تعلق خواهد گرفت.
مسئول دبيرخانه پنجمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی معنوی، اشاعه و ترويج فرهنگ ناب رضوی، تجليل و تكريم از مداحان، شاعران و چاوشی خوانان آستان قدس رضوی، ترويج شاعر ناب اسلامی، ايجاد فضای شاد و صميمی و سرشار از معنويت و همچنين بزرگداشت مقام بالای شمس‌الشموس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را مهم‌ترين اهداف برگزاری اين جشنواره دانست و خاطرنشان كرد: اين جشنواره به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همكاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی و دبيرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.
وی تصريح كرد: مراسم اختتاميه اين جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری فدك اردبيل و با شركت برگزيدگان جشنواره و مداحان و چاوشی خوانان استان اردبيل برگزار می شود.
آمون در پايان سخنان خود اعزام 3 نفر از برگزيدگان پنجمين جشنواره مديحه سرايی و چاوشی خوانی معنوی به مراسم اختتاميه جشنواره امام رضا(ع) به عنوان ميهمان افتخاری را از ديگر اهداف اين جشنواره دانست.
captcha