سال تحفيظی جديد مؤسسه اميرالمؤمنين(ع) كاشان آغاز شد
کد خبر: 2018072
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸

سال تحفيظی جديد مؤسسه اميرالمؤمنين(ع) كاشان آغاز شد

گروه انديشه و علم: با تشكيل كلاس‌های مختلف در سال تحفيظی 90-1389، مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان به فعاليت‌های قرآن و عترت در دو شعبه بانوان و آقايان در تمامی‌ مقاطع سنی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، با تشكيل كلاس‌های مختلف در سال تحفيظی 90-1389، مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان با تمام توان و نيروی خود شامل مديريت، كادر اداری، ‌اجرايی، مربيان و اساتيد و استفاده از ظرفيت‌ها و استعدادهای موجود در بين اعضای مؤسسه به فعاليت‌های قرآن و عترت در دو شعبه بانوان و آقايان در تمامی‌مقاطع سنی می‌پردازد.
«مجتبی حسن‌زاده»، مدير عامل مؤسسه اميرالمومنين(ع) كاشان با بيان اين مطلب افزود: طرح يكساله حفظ قرآن كريم، طرح تخصصی حفظ نهج‌البلاغه، حفظ 3 ساله و 6 ساله قرآن كريم، كلاس‌های روخوانی و روانخوانی و صوت و لحن و تجويد قرآن كريم، مفاهيم قرآن كريم، تفسير نهج‌البلاغه، كلاس‌های تثبيت قرآن و نهج‌البلاغه، كلاس حفظ نهج‌البلاغه به صورت اشاره ويژه خردسالان، آموزش خطابه‌خوانی خردسالان و مهد و پيش‌دبستانی قرآنی مهدالرضا(ع) از جمله كلاس‌هايی است كه هم‌اكنون در حال برگزاری است.
وی افزود: اين مؤسسه تمام تلاش و توان خود را به كار گرفته تا تمامی‌مقاطع سنی از بانوان و آقايان كاشانی بتوانند در يكی از كلاس‌های اين مؤسسه حضور داشته باشند.
حسن‌زاده خاطرنشان كرد: امسال نيز چون سال‌های اخير، ‌مهد و پيش‌دبستانی قرآنی مهد‌الرضا (ع) مورد استقبال خانواده‌های كاشانی قرار گرفته كه آموزش روخوانی قرآن و آشنايی با حروف الفبا به روش نشانه‌ها، آموزش بخشی از قرآن كريم به زبان انگليسی، آموزش تمام مهارت‌های پيش‌دبستانی از قبيل مفاهيم، علوم، رياضی، ‌كاردستی، ضرب‌المثل و انتخاب استعدادهای درخشان قرآنی در آموزش اشاره قرآن و نهج‌البلاغه و خطابه‌خوانی از جمله فعاليت‌های آموزشی آن است.
مدير عامل اين مؤسسه تصريح كرد: با حول و قوه الهی در دو شعبه بانوان و آقايان، طرح يكساله حفظ قرآن كريم با حضور نوجوانان و جوانان برگزار كه اميدواريم اين عزيزان با حضور مداوم و هميشگی خود دراين طرح در پايان سال‌جاری حافظ كل قرآن كريم شوند.
وی در ادامه تصريح كرد: علاوه بر پيشرفت طرح‌های 3 ساله و 6 ساله قرآن كريم كه در سال‌های گذشته تشكيل شده، ‌طرح‌های سه ساله و 6 ساله امسال نيز مورد استقبال چشميگر نوجوانان و جوانان كاشانی به ويژه بين بانوان قرار گرفته است.
مجتبی حسن زاده هم چنين با اشاره به اهميت فوق‌العاده آموزش قرآن و معارف اهل‌بيت(ع) به خردسالان گفت: علاوه بر مهد و پيش‌دبستان قرآنی مهد الرضا(ع) اين مؤسسه، آموزش حفظ نهج‌البلاغه به صورت اشاره و با استفاده از تصوير در قالب جزوات آموزشی، چندين سال است در دستور كار قرار داده‌ايم كه خردسالان در اين برنامه احاديث حضرت علی(ع) را آموزش می‌بينند.
وی اظهار كرد: با تمام اين اوصاف و تشكيل كلاس‌های مختلف، اين مؤسسه رسالت اصلی خود يعنی طرح تخصصی حفظ نهج‌البلاغه را نيز در دستور كار خود قرار داده كه هم اكنون درحال برگزاری است.
لازم به ذكر است پيش از شروع سال تحفيظی 90-89، ‌مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان، اختتاميه كلاس‌های آموزشی سال گذشته خود در شعبه بانوان را با اجرای مسابقه (سنام‌القرآن) «سنام نام ديگر سوره بقره است» ‌در دو رشته حفظ و روخوانی سوره بقره همزمان با ماه مبارك رمضان در شهريور‌ماه برگزار كه اعضای اين مؤسسه علاوه بر شركت در ضيافت افطار در قالب اردوی زيارتی قم، ‌جمكران، ‌حرم امام(ره) و زيارت حضرت شاه عبدالعظيم حسنی(ع) و اجرای مراسم اختتاميه در حرم آن بزرگوار كه با اهدای جوايز به نفرات برتر حفظ به ترتيب خانم‌ها، «فاطمه لطفی، زهرا توجهی، ‌فاطمه باغچايی، ‌سمانه كاوانی، مريم قربانعلی‌زاده و مهديه معين‌زاده» و نفرات برتر روخوانی شامل خانم‌ها «سپيده محمدی‌زاده و ريحانه حسن‌زاده» همراه بود، به انجام رساند.
لازم به ذكر است مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان، فعاليت خود را از سال 1382 با عنوان (طرح تخصصی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه) و با هدف تلفيق قرآن و عترت، زدودن غربت از كتاب شريف نهج‌البلاغه، كثرت حافظان نهج‌البلاغه در حد و اندازه حافظان قرآن و الگوسازی عمل به دستورات حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی ‌شروع كه به حول و قوه الهی تاكنون موفق به تربيت و معرفی بيش از 20 حافظ كل نهج‌البلاغه برای نخستين بار درجهان تشيع، ‌كسب بيش از 20 مقام برتر كشوری در مسابقات سراسری حفظ نهج‌البلاغه، تربيت نزديك به 20 حافظ كل قرآن كريم، تربيت نزديك به 300 حافظ قسمت‌هايی از قرآن و نهج‌البلاغه و برگزاری بيش از 20 نوع فعالیّت متنوع قرآنی در سال‌های اخير شده است كه اولين زن حافظ كل نهج‌البلاغه كشور نيز از اين مؤسسه است.
خبرنگار: حجت‌الله پيران‌كاشانی
captcha