نخستين دوره مسابقات قرآنی ويژه فرهنگيان برگزار می‌شود
کد خبر: 2071667
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴

نخستين دوره مسابقات قرآنی ويژه فرهنگيان برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: به‌همت گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نخستين دوره مسابقات قرآن ويژه فرهنگيان يادواره سال همت مضاعف، كار مضاعف همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «سيدعلی حسينی»، رئيس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، با بيان اين مطلب كه جمهوری اسلامی ايران يك كشور اسلامی و در عين حال قرآنی است، گفت: می‌بايست تمامی امور انجام شده در يك جامعه اسلامی براساس دستورالعمل‌های قرآنی برنامه‌ريزی شود تا بتواند حركت آن را در مسير كمال حفظ كند.
وی با بيان اينكه در اين برنامه‌ريزی‌های قرآنی، فرهنگيان می‌توانند نقش مؤثری ايفا كنند، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی ميان فرهنگيان می‌تواند روحيه قرآنی، اسلامی و ايرانی را در آن‌ها تقويت كند.
حجت‌الاسلام حسينی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی ميان فرهنگيان را عمل به سفارشات مقام معظم رهبری پيرامون ترويج فرهنگ قرآن در فرهنگيان، رفع مهجوريت از قرآن، شناسايی نخبگان قرآنی در استان و آشنايی با مفاهيم قرآن با توجه به ضرورت آن در جمع فرهنگيان عنوان كرد.
وی تصريح كرد: اين دوره از مسابقات در سه رشته حفظ، قرائت و تفسير برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسينی با اشاره به اينكه ثبت‌نام در اين دوره از مسابقات از اوايل دی‌ماه جاری آغاز شده‌است، گفت: حدود 250 نفر از فرهنگيان در اين دوره از مسابقات شركت كرده‌اند كه بخش تفسير بيشترين شركت‌كننده را به خود اختصاص داده است.
وی پيرامون شرايط شركت‌كنندگان، يادآور شد: تمامی فرهنگيان می‌توانند در اين دوره از مسابقات شركت كنند.
captcha