اختتاميه مسابقات قرآنی فرهنگيان خراسان‌جنوبی برگزار شد
کد خبر: 2077345
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰

اختتاميه مسابقات قرآنی فرهنگيان خراسان‌جنوبی برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: اختتاميه نخستين مسابقات قرآنی ويژه فرهنگيان خراسان‌جنوبی 18 بهمن‌ماه در بيرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان‌جنوبی،حجت‌الاسلام«سيدعلی حسينی»، رئيس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مراسم اختتاميه نخستين مسابقات قرآنی ويژه فرهنگيان گفت: جامعه قرآنی بايد تمام امور آن براساس دستورالعمل‌های قرآنی برنامه‌ريزی شود تا به هدف اصلی آن كه معرفت الهی و اطاعت از خدا است، برسد.
وی افزود: الحمدالله امروز جامعه ما بسوی اصلاح و كمال در حال حركت است و اين جز در پرتو تربيت قرآن ميسر نيست.
رئيس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: جامعه ما يك جامعه اسلامی است و بايد به قرآن و دستورهای آن توجه ويژه داشته باشيم.
حجت‌الاسلام حسينی هدف از برگزاری اين مسابقات را تقويت بنيه علمی و دانش‌افزايی قرآن، شناسايی نخبگان قرآنی فرهنگ استان و اقدام عملی در اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مهجوريت از قرآن دانست.
وی تصريح كرد: در مرحله اول اين مسابقات كه به صورت ناحيه‌ای برگزار شد، بيش از 4000 نفر شركت كردند كه 60 نفر به مرحله استانی راه يافته‌اند و از اين تعداد 18 نفر به مقام‌های اول تا سوم رسيده‌اند.
رئيس گروه گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت اداره كل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: اين مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسير در دو بخش بانوان و آقايان برگزار شد.
وی اظهار كرد: در مرحله اول 20 درصد از كل فرهنگيان استان شركت كرده‌اند.
يادآوری می‌شود؛ «فاطمه عزتی» از فردوس در بخش قرائت، «زهره قليج‌بيگی» از فردوس در بخش حفظ و «مليحه كوثری» در بخش تفسير از سربيشه حائز مقام‌های اول در بخش بانوان شدند.
همچنين در بخش برادران «عباس شمس» از سربيشه، «عليجان محمدی» از درميان و «علی‌اصغر ناصری» به ترتيب در بخش‌های قرائت، حفظ و تفسير مقام‌های اول را كسب كردند.
captcha