جامعه قاريان مركز فعاليت‌های قرآنی در خراسان رضوی قرار گيرد
کد خبر: 2078522
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸

جامعه قاريان مركز فعاليت‌های قرآنی در خراسان رضوی قرار گيرد

گروه فعاليت‌های قرآنی: با توجه به حضور فعالان، حافظان و قاريان قرآنی برجسته در مشهد و استان، جامعه قاريان قران مشهد می‌تواند به‌عنوان مركز فعاليت‌های قرآنی در استان مطرح شود.

«مسعود كريمی»، قاری بين‌المللی قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب گفت: جامعه قاريان قرآن مشهد، تاكنون فعاليت‌های مطلوبی را در حوزه حفظ و قرائت قرآن كريم انجام داده است، اما آنگونه كه بايد به اين حيطه وارد نشده‌است.
وی با بيان اينكه فعاليت‌هايی كه در حوزه حفظ و قرائت قرآن كريم در مشهد انجام می‌شود، بايد به يك مركزيت و انسجام واقعی برسد، افزود: تربيت نخبگان قرآنی و حافظان و قاريان از فعاليت‌های جامعه قاريان مشهد بوده ولی تاكنون در اين فعاليت‌ها از انسجام لازم برخوردار نبوده است.
كريمی بر تدوين برنامه‌ بلندمدت در جامعه قاريان، تأكيد كرد و ادامه داد: فعاليت‌های خوبی در اين مجموعه اجرا می‌شود ولی اگر اين برنامه‌ها با چشم‌انداز مناسب و تدوين برنامه‌های بلندمدت همراه شود، در آينده شاهد نتايج پر بار آن خواهيم بود.
اين قاری قرآن كريم با بيان اينكه جامعه قاريان بايد در جلسات مختلفی كه در مؤسسات برگزار می‌كند از حضور اساتيد برجسته استان و مشهد استفاده كند، تصريح كرد: خراسان رضوی از نيروهای قرآنی خوبی در كشور برخوردار است لذا بايد از اين افراد و تجربياتی كه داشته‌اند، استفاده شود.
وی با تقدير از طرح شناسايی نخبگان قرآنی در جامعه قاريان قرآن مشهد، بيان كرد: در جلساتی كه به اين منظور تشكيل می‌شود، نوجوانان وجوانان مستعد در حوزه قرآن شناسايی شده و تحت پوشش آموزش‌های اين مجموعه قرار می‌گيرند.
كريمی با بيان اينكه توجه به مفاهيم قرآن كريم از موضوعات مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب نيز است، يادآور شد: هنوز جلسات قرآن كريم آنگونه كه شايسته قرآن است به بحث مفاهيم و تفسير وارد نشده و اقدامی را در اين حوزه انجام نداده‌اند.
وی بر ارائه موضوعات متناسب با مسايل روز در جلسات قرآن تأكيد كرد و گفت: بايد مسائل امروز جامعه را با استفاده از قرآن برای مردم بيان كنيم تا خلأيی كه از تفسير قرآن در جامعه شاهد هستيم، از بين رود.
اين قاری قرآن بيان كرد: گمان می‌كنم نخستين هدف جامعه قاريان قرآن، انسجام بين فعاليت‌های قرآنی در مشهد و استان بوده و تاكنون نيز در اين راستا اقدامات مطلوبی انجام شده‌است ولی تا رسيدن به نقطه‌ای كه به رضايت كامل برسيم، فاصله داريم.
وی با مطلوب ارزيابی كردن فعاليت جامعه قاريان مشهد در حوزه آموزش، يادآور شد: جامعه قاريان در آموزش به جوانان و نوجوانان از اساتيد برجسته استفاده می‌كند كه اين امر از نقاط قوت و مثبت اين مجموعه به‌شمار می‌رود.
captcha