محبت اهل بيت(ع) پيوند مشترك ايران و مصر است
کد خبر: 2105298
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

محبت اهل بيت(ع) پيوند مشترك ايران و مصر است

گروه بين‌الملل: «احمد الغمراوی»، رئيس «انجمن دوستی ايران و مصر»، عشق به اهل بيت‌(ع) و محبت به آل رسول‌الله(ص) را پيوند مشترك ايران و مصر دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الكوثر»، احمد الغمراوی، ضمن سخنانی در همايش قاهره، پايتخت مصر، كه با هدف بررسی روابط آينده ايران و مصر برگزار شد، گفت: در حالی كه بيشتر ساكنان كشور مصر را مسلمانان اهل تسنن تشكيل می‌دهند، اما مردم اين كشور دوستدار اهل بيت(ع) هستند و همين عشق به اهل بيت(ص) ايران و مصر را گردهم جمع می‌كند و پيوند مشترك اين دو كشور است.
وی افزود: امروزه ابرقدرت‌ها ايجاد رابطه خوب ميان ايران و مصر را مخالف منافع خويش می‌دانند و همواره توطئه زيان رساندن به دين اسلام از طريق ايجاد فتنه ميان اهل تسنن و شيعيان از جانب آنان ادامه دارد.
«مجتبی امانی»، رئيس دفتر حفاظت از منافع ايران در مصر، در اين همايش حضور يافت و ضمن سخنانی، بر لزوم بحث و بررسی و تبادل‌نظر بين انديشمندان برای ايجاد رابطه بهتر ميان ايران و مصر تأكيد كرد.
وی با اشاره به اظهارات «نبيل العربی»، وزيرامور خارجه مصر، مبنی بر لزوم از سرگيری روابط ايران و مصر گفت: روابط ايران و مصر بايد در راستای تغييرات جديدی كه پس از انقلاب مصر رخ داده‌اند، مورد بحث و بررسی قرار گيرد.
شركت‌كنندگان در اين همايش همچنين، ايجاد ارتباط مجدد ميان ايران و مصر را از مهم‌ترين پيامدهای انقلاب مصر دانستند و بر اهميت توانايی مشترك اين دو كشور در سازماندهی و پيشبرد تحولات و معادلات منطقه‌‌ای به سود همه كشورهای اسلامی، تأكيد كردند.
همايش «بررسی روابط ايران و مصر»، به همت انجمن دوستی ايران و مصر و انجمن فرهنگی مصر و با هدف بررسی آينده روابط دو كشور در قاهره برگزار شد.
captcha