الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت راهی برای سعادت ملت‌ها است
کد خبر: 2106280
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲

الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت راهی برای سعادت ملت‌ها است

گروه سياسی: الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت يك راه‌چاره برای ملت‌هايی است كه می‌خواهند در سعادت، زندگی كنند بدون اينكه بر ديگری ظلمی روا دارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمی در گفت‌و‌گو با ستاد خبری دومين همايش الگوی اسلامی – ايرانی پيشرفت به ابزار رسيدن به شناخت عدالت اشاره كرد و گفت: برای شناخت ابزار مورد نظر جهت رسيدن به عدالت اسلامی بايد مقايسه‌ای ميان الگوی توسعه غرب كه امروزه در جهان مورد نظر قرار گرفته است با الگوی اسلامی _ ايرانی پيشرفت داشته باشيم.
وی افزود: الگوی توسعه محور در دنيا آسيب‌های زيادی به بشريت زده است؛ توسعه بنياد‌های اجتماعی را بازتعريف و به نفع خود مصادره كرده و در راستای اين ديدگاه ارزش‌های جديدی را به جای ارزش‌های والای انسانی جايگزين كرده است.
عضو جامعه روحانيت مبارز در ادامه گفت: گاهی يك ابرقدرت يا مستكبر از ظلم به عدالت و بشر سود می‌برد كه بايد با توسل به زور او را سرجايش بنشانيم، گاهی هم يك تفكر لذت جو از عدم عدالت حمايت می‌كند كه بايد با ارائه الگويی مناسب با آن مقابله كرد.
وی افزود: متاسفانه جهان برای رسيدن به لذت بيشتر بهای توسعه را با جان خود پرداخته و كشورهای زيادی به منظور سودجويی غارت شده‌اند تا كشورهايی ديگر صاحب رفاه نسبی شوند، در صورتی‌كه عدالت موجب سعادت زندگی بشری می‌شود و هيچ‌كس در هيچ كجای دنيا مورد ظلم قرار نخواهد كرد.
حجت‌الاسلام اكرمی عدم ارائه الگوی اسلامی پيشرفت را در دنيا يك معضل بزرگ دانست و افزود: تا به حال هيچ الگويی در مقابل الگوی توسعه غربی ارائه نشده است. بنابراين اغلب كشورها فكر می‌كنند برای اين كه توسعه پيدا كنند بايد راه كشورهای توسعه يافته را پيش بگيرند. الگوی اسلامی - ايرانی پيشرفت يك راه‌چاره برای ملت‌هايی است كه می‌خواهند در سعادت، زندگی كنند بدون اينكه بر ديگری ظلم كنند.
captcha