حضور بيش از 20 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه
کد خبر: 2117094
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۴

حضور بيش از 20 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه

مدير مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه از حضور بيش از 20 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج البلاغه خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين «رضا‌زاده» مدير مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه، در مراسم افتتاحيه اين مسابقات كه با حضور آيت‌الله «حيدری» امام جمعه اهواز و عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات سازمان تبليغات اسلامی اهواز برگزار شد، با اشاره به زمان تشكيل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه، خاطرنشان كرد: اين مؤسسه در سال 1380 در قم تأسيس شده كه در زمينه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و پژوهش‌های قرآنی و حديثی فعاليت می‌كند.
وی افزود: در زمينه نهج‌البلاغه كار كمتری شده و مسئولان فرهنگی كشور بايد اهتمام بيشتری داشته باشند چرا كه همه می‌دانند كه نهج‌البلاغه بعد از قرآن كريم با ارزش‌ترين كتاب ما مسلمانان است.
مدير مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه، تأكيد كرد: در بيشتر شهرها و كوی و برزن ها كتاب نهج‌البلاغه حتی حضور فيزيكی ندارد و صدا و سيما و رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی كشور بايد تلاش كنند تا مفاهيم نهج‌البلاغه در كشور گسترش پيدا كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رضازاده در بخش ديگری از سخنان خود از حضور بيش از 20 هزار نفر در مراحل مختلف مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج البلاغه خبر داد و اظهار كرد: بيش از 20 هزار نفر در آزمون‌های مرحله مختلف مسابقات حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه شركت كردند، اين مسابقات در 140 شهرستان به طور هزمان برگزار شد و برگزيدگان آن نيز به تعداد 300 نفر در مسابقات مشهد شركت كردند كه از جمع آن‌ها 70 نفر در رشته مفاهيم و 70 نفر در حفظ نهج‌البلاغه انتخاب شدند.
وی با اشاره به زمان مرحله نهايی اين مسابقات عنوان كرد: مرحله نهايی مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه از امروز با حضور بانوان و آقايان شركت‌كننده از سراسر كشور در مركز تربيت معلم رسول اكرم اهواز برگزار می‌شود.
مديرمؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه ابراز كرد: برگزيدگان اين مسابقات روز جمعه در مراسم اختتاميه معرفی و تجليل می‌شوند.
captcha