دومين جشنواره ملی بسيج عشايری در اروميه برگزار می‌شود
کد خبر: 2122150
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲

دومين جشنواره ملی بسيج عشايری در اروميه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربی گفت: دومين جشنواره فرهنگی و هنری عشاير كشور با محوريت موضوعات دينی و فرهنگی 28 و 29 ارديبهشت‌ماه در اروميه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، سردار«محمد يوسف شاكری» فرمانده سپاه شهداء استان روز شنبه، 24 ارديبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسيدن سالروز بسيج عشاير، گفت: به مناسبت اين روز همايش فرهنگی ـ هنری و ورزشی بسيج عشاير به صورت ملی در اروميه برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم افتتاحيه اين جشنواره ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 28 ارديبهشت‌ماه در محل سالفن آمفی‌تئاتر كانون جوانان بسيج اروميه برگزار می‌شود.
شاكری همچنين اضافه كرد: با توجه به اينكه نياز خاصی به برگزاری نمايشگاه و برنامه‌های عشاير در محيط آزاد وجود دارد، مراسم اختتاميه و همچنين نمايشگاه توانمندی‌های اين قشر روز پنجشنبه، 29 ارديبهشت‌ماه در محل آمفی تئاتر روباز «پارك ائلر باغی» اروميه برگزار و در اين مراسم مهمانان حاضر به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند.
شاكری درباره تعداد استان‌های حاضر در اين جشنواره گفت: 20 استان كشور كه دارای جمعيت عشايری هستند در اين مسابقات به صورت ميهمان حضور خواهند داشت.
اين مسئول در ادامه در مورد رشته‌های مورد نظر برای مسابقه در جشنواره فرهنگی هنری بسيج عشاير گفت: در اين جشنواره 7 استان با اعزام تيم‌هايی در مسابقات شركت می‌كنند كه مهم‌ترين رشته‌های مورد نظر شامل قرائت و حفظ قرآن كريم، اذان، اسب‌سواری و تيراندازی است.
وی تصريح كرد: مسابقات قرآن و اذان بلافاصله پس از اتمام مراسم افتتاحيه برگزار شده و ساير مسابقات نيز به مرور در روز 28 ارديبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در روز 29 ارديبهشت‌ماه از نفرات برتر تجليل می‌شود.
فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربی در ادامه با تأكيد بر نظر اسلام در مورد ترويج ورزش ميان مردم ابراز كرد: دين مبين اسلام توجه ويژه‌ای به ورزش‌هايی نظير اسب سواری دارد و به همين منظور بايد اين‌گونه ورزش‌های سنتی بار ديگر وارد بطن جامعه شده و در ميان مردم رواج پيدا كند.
اين مسئول بر افراشتن پرچم حرم رضوی در محل جشنواره كه به طور مستقيم از مشهد مقدس وارد اين ديار می‌شود را يكی ديگر از برنامه‌های جالب توجه در اين جشنواره عنوان كرد.
وی ادامه داد: همچنين انتقال پيام جشنواره از چهارمحال و بختياری تا اروميه به وسيله پيك ويژه يعنی چارپايان كه يادآور زحمات و مشقت‌های عشاير است، از برنامه‌های زيبای جشنواره بسيج عشاير خواهد بود.
سردار شاكری در مورد اهداف اين جشنواره نيز اظهار كرد: مهم‌ترين و محوری‌ترين هدفی كه در اين جشنواره دنبال می‌شود تجديد بيعت با آرمان‌های امام‌خمينی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است چراكه در حال حاضر ضرورت ولايت‌مداری در جامعه به وضوح ديده می‌شود.
وی ادامه داد: حمايت علنی و عملی از خيزش مردم منطقه در برابر كفر و نفاق، نشان دادن تدين و انقلاب محوری مردم و همچنين تجليل از نخبگان و فرهيختگان عشاير از ديگر اهداف مورد نظر اين جشنواره است.
فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربی توسعه و تعميق ارزش‌ها و باورهای دينی و فرهنگی عشاير در ميان مردم را از مهم‌ترين نتايج برگزاری چنين جشنواره‌ و همايش‌هايی دانست و بر لزوم استمرار جشنواره‌های عشايری در كشور تأكيد كرد.
فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربی در پايان در مورد نحوه پذيرش و شركت متسابقان در مسابقات گفت: نفراتی كه برای حضور مسابقه در رشته‌های مختلف برگزيده شده‌اند، پس از موفقيت در مسابقات شهرستانی و استانی گام در مسابقات كشوری نهاده و با كسب امتيازات بالا توانسته‌اند به اين مرحله برسند.
captcha