مجموعه انيميشن «هوشان» وارد مراحل نهايی ساخت شد
کد خبر: 2124305
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

مجموعه انيميشن «هوشان» وارد مراحل نهايی ساخت شد

گروه كودك و نوجوان: سيد‌مسعود صفوی از نهايی‌شدن طراحی كاركتر و فضای مجموعه انيميشن«هوشان» كه به زندگی دانشمندان ايرانی و اسلامی پرداخته است، برای ورود به مراحل نهايی ساخت خبر داد.

سيد مسعود صفوی، مدير مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: مجموعه انيميشن 52 قسمتی «هوشان» كه حول محور يك كودك نابغه در فضای قديمی شهری در ايران روايت می‌شود با طراحی كاراكتر و فضا وارد مراحل نهايی ساخت شد.
وی در مورد محتوای اين مجموعه گفت: قصه‌هايی كه ما از گذشته‌های دور در مورد زندگی دانشمندان ايرانی و اسلامی شنيده‌ايم در قالب شخصيت اين كودك نابغه در فضای شهری كه برای اين كار در نظر گرفته شده است، مضمون اصلی اين مجموعه است.
صفوی افزود: اين كودك نابغه در هر كدام از قسمت‌های اين مجموعه كه داستان‌های آن با زمان 26 دقيقه‌ای تنظيم و فيلمنامه شده است، به قالب شخصيتی هر كدام از دانشمندان درآمده و با كمك بچه‌های شهر و با استفاده از نبوغ ذاتيش به رفع مشكلات و مخاطراتی كه مردم شهر با آن دست به گريبان هستند می‌پردازد.
مدير مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنری با اشاره به اينكه اين مجموعه از شبكه دوم سيما پخش خواهد شد گفت: تاكنون صدای شاهد اين مجموعه به طور كامل ضبط شده است و در حال آماده‌سازی و پياده كردن صدای شخصيت‌ها و افكت‌های صحنه بر روی تصوير 3 قسمت از اين مجموعه كه كار طراحی و متحرك‌سازی آن به اتمام رسيده است، هستيم كه براساس پيش‌بينی‌‌ها 3 قسمت ابتدايی اين مجموعه ظرف يك ماه آينده آماده پخش می‌شود.
وی در مورد ساير فعاليت‌های صورت گرفته در اين مركز گفت: به تازگی دو نسخه بازی رايانه‌ای از روی مجموعه انيميشن «شكرستان» توسط انيماتورهای اين مركز طراحی و آماده شده است كه با توجه به استقبال مخاطبان از پخش اين انيميشن از رسانه ملی، اميدواريم بازی رايانه‌ای آن هم با اقبال از سوی مخاطبان كودك و نوجوان مواجه شود.
captcha