99 قصه از زندگی امام خمينی(ره) در «مهربانتر از نسيم»
کد خبر: 2130684
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷

99 قصه از زندگی امام خمينی(ره) در «مهربانتر از نسيم»

گروه كودك و نوجوان: مجموعه قصه‌های «مهربانتر از نسيم» ويژه نوجوانان، شامل 99 قصه از زندگی امام راحل از سوی انتشارات «ذكر» 14 خرداد منتشر می‌شود.

حميدرضا سيدناصری، مدير انتشارات «ذكر» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: كتاب «مهربانتر از نسيم» در اصل تجديد چاپ مجموعه قصه‌هايی است كه پيش‌تر به شكل تك‌جلدی درباره خاطراتی از زندگی امام‌خمينی(ره) به چاپ رسيده بود.
وی گفت: اين كتاب مجموعه 99 قصه مشهور از زندگی پربار امام راحل است كه از سوی نزديكان و وابستگان ايشان نقل شده است و انتشارات «ذكر» با جمع‌آوری اين خاطرات آنها را برای بازنويسی در اختيار جمعی از نويسندگان كودك و نوجوان قرار داد.
سيدناصری ادامه داد: نويسندگان مجموعه قصه‌های «مهربانتر از نسيم» را محمدرضا بايرامی، احمد عربلو، سوسن طاقديس، محمد ناصری و اينجانب تشكيل می‌دهند كه با استفاده از خاطرات جمع‌آوری شده سعی در بازنويسی آنها به زبانی قابل فهم و ساده برای نوجوانان شده است.
وی افزود: كار چاپ اين مجموعه به پايان رسيده و كتاب در مرحله صحافی است و ان‌شاء‌الله در طی روزهای آينده و همزمان با سالگرد رحلت جانسوز امام امت، برای استفاده نوجوانان علاقه‌مند به بازار نشر می‌آيد.
سيدناصری در پايان درباره فعاليت ديگر انتشارات «ذكر» در حوزه ادبيات كودك و نوجوان گفت: جلدهای دوم و سوم مجموعه 3 جلدی «كودك و نيايش» نوشته ناصر نادری و به تصويرگری ندا عظيمی كه جلد نخست آن با نام «قصه‌های شيرين نماز» چاپ و منتشر شد، همچنان در مراحل تصويرگری و چاپ قرار دارد.
مدير انتشارات «ذكر» ابراز اميدواری كرد: دو جلد ديگر از اين مجموعه با نام‌های «من نماز را دوست دارم» و «به رنگ آسمان» نيز به زودی منتشر و در اختيار كودكان علاقه‌مند قرار گيرد.
captcha