آزمون برترين‌های مرحله حكمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه در كاشان برگزار شد
کد خبر: 2148716
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴

آزمون برترين‌های مرحله حكمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه در كاشان برگزار شد

مدير مؤسسه فرهنگی، قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان از برگزاری آزمون برترين‌های مرحله حكمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه با حضور يك‌ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «مجتبی حسن‌زاده» مدير مؤسسه فرهنگی، قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان در حاشيه برگزاری اين آزمون كه امروز 13 تيرماه در بيت‌العباس(ع) كاشان برگزار شد، گفت: آزمون برترين‌های مرحله حكمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه در قالب چهارمين دوره مسابقات بزرگ معنوی با عنوان «اولين‌بار كه نهج‌البلاغه را خواندم» در سه حوزه برگزار شد.
وی با اشاره به اينكه سه هزار نفر در اين رقابت‌ها شركت داشتند، افزود: از بين تعداد يك‌ هزار و 300 نفر تا پايان مرحله حكمت‌‌ها و نامه‌ها به ‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
حسن‌زاده در ادامه گفت: اين دوره از مسابقات شامل دو مسابقه از مرحله حكمت‌ها، چهار مسابقه از مرحله نامه‌ها و 16 مسابقه از مرحله خطبه‌ها است كه برگه‌های سؤال هر مرحله در پايان هفته به صورت هفتگی و گسترده و با تيراژ بيش از 5 هزار برگه در نقاط مختلف شهرستان‌های كاشان و آران و بيدگل توزيع می‌شود كه طراحی سؤالات براساس كتاب نهج‌البلاغه ترجمه مرحوم «ژستی» است.
مدير مؤسسه فرهنگی، قرآنی اميرالمؤمنين‌(ع) كاشان، تفاسير حكمت‌ها، نامه‌ها و خطبه‌های نهج‌البلاغه را يكی از اقدامات ويژه چهارمين دوره اين مسابقات نسبت به سه دوره قبلی اعلام و بيان كرد: اولين دوره كلاس تفسير موضوعی نهج‌‌البلاغه ويژه حكمت‌ها و نامه‌ها نيز برگزار خواهد شد.
حسن‌زاده ترويج و احيای كتاب نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی، غربت‌زدايی از اين كتاب و آشنايی اقشار مختلف جامعه به‌ ويژه نوجوانان و جوانان با سخنان حضرت علی‌(ع) را از جمله اهداف برگزاری اين آزمون ذكر كرد.
وی تبيين جايگاه والای نهج‌البلاغه به‌عنوان «اخ‌القرآن» و معرفی آن به ‌عنوان يك كتاب انسان‌ساز برای تمامی رده‌های سنی مرد و زن كه می‌توانند در تمام مسائل زندگی از آن استفاده كنند را امری ضروری خواند‌.
حسن‌زاده با اشاره به سخنان «جرج جرداق مسيحی» كه جاذبه‌های كلام اميرالمؤمنين‌(ع) چنان شوری در من ايجاد كرد كه بيش از 200 بار نهج‌البلاغه را خواندم گفت: هدف اصلی اين آزمون آشنايی با جاذبه‌های كلام اميرالمؤمنين(ع) است.
مجتبی حسن‌زاده همچنين كمك ‌هزينه عمره مفرده، عتبات عاليات، سوريه، مشهد مقدس، سكه و طلا را از جله جوايز اين دوره از مسابقات اعلام كرد و افزود: اختتاميه نهايی اين مسابقات روز پنجشنبه، 16 تيرماه همزمان با عيد غدير برگزار و مراسم اختتاميه حكمت‌ها و نامه‌ها ويژه بانوان نيز در بيت‌العباس(ع) كاشان برگزار خواهد شد و همزمان برگه‌های مسابقات مرحله خطبه‌ها نيز ميان علاقه‌مندان توزيع خواهد شد.
مؤسسه فرهنگی، قرآنی اميرالمؤمنين‌(ع) كاشان فعاليت خود را از سال 1382 در قالب طرح تخصصی حفظ قرآن و نهج‌‌البلاغه و با هدف تلفيق قرآن و عترت، غربت‌زدايی از كتاب شريف نهج‌البلاغه‌، افزايش حافظان نهج‌البلاغه به ميزان حافظان قرآن و الگو‌سازی عمل به دستورات حضرت علی‌(ع) در جامعه اسلامی آغاز و در مدت كوتاهی موفق به تربيت و معرفی 24 حافظ كل نهج‌البلاغه برای نخستين‌بار در جهان تشيع شده است.
همچنين، حافظان كل نهج‌البلاغه اين مؤسسه تاكنون موفق به كسب بيش از 35 مقام برتر كشوری در مسابقات سراسری نهج‌البلاغه شده‌اند كه اولين زن حافظ نهج‌البلاغه كشور نيز از اين مؤسسه است.
يادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی، قرآنی اميرالمؤمنين(ع) كاشان بيش از يك‌هزار و 500 عضو قرآنی را تحت پوشش قرار داده كه بيش از 20 نوع فعاليت متنوع قرآن، عترت و نهج‌البلاغه را در سنين مختلف برگزار و همچنين بيش از 20 حافظ كل قرآن و بيش از 300 حافظ قسمت‌هايی از قرآن و نهج‌البلاغه را تاكنون تربيت كرده است.
captcha