جشنواره «نسيم رحمت» زمينه‌ای برای رشد متسابقان ايلامی فراهم كرد
کد خبر: 2157724
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹

جشنواره «نسيم رحمت» زمينه‌ای برای رشد متسابقان ايلامی فراهم كرد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول هيئت داوران مسابقات قرآن جشنواره «نسيم رحمت» برپايی اين جشنواره را زمينه‌ای برای رشد قرآن‌آموزان ايلامی عنوان كرد.

«نسرين نافذ كلام»، داور رشته وقف و ابتدا و مسئول هيئت داوران مسابقات قرآن جشنواره «نسيم رحمت» كه از 30 تيرماه تا دوم مرداد ماه در ايلام در حال برگزاری است، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآن ايران (ايكنا) ضمن اعلام اين مطلب افزود: در ابتدا بايد از مسئولان برگزاركننده اين جشنواره قرآنی به خاطر مهياكردن چنين فضايی تشكر كرد.
وی ادامه داد: اين مسئله جای تقدير دارد كه برای اين استان اين چنين تمهيداتی اتخاذ شده است كه بسيار ارزشمند است و از اين طريق علاقه‌مندان می‌توانند استعدادهای خود را به فعليت برسانند و همين فضاها و مجال‌ها است كه بچه‌ها می‌توانند در آن رشد كنند و شكوفا بشوند و خود را نشان بدهند.
اين داور مسابقات قرآن خاطرنشان كرد: در اين مسابقات هر چند ممكن است كه بعضی از متسابقان در وهله اول ضعف داشته باشند، ولی اين مسابقات و اين محافل زمينه‌ای است كه برای همين افراد نيز پيشرفت حاصل شود و خود را محك بزنند و سطح كيفی اجرای خود را ارتقا ببخشند.
وی افزود: ما اميدواريم كه اين شركت كنندگان سطح خود را بالا بكشند و در طی مسابقه ما شاهد حضور نفراتی شهرستان های مختلف استان ايلام بوديم كه سطح اجرای آنها واقعا خوب ارزيابی شد و به هر حال اين متسابقان احتياج دارند كه كلاس‌های آموزشی برای آن‌ها گذاشته شود.
مسئول هيئت داوران مسابقات قرآن جشنواره «نسيم رحمت» تصريح كرد: روند آموزش اين افراد بايد تحت نظارت كارشناسان صورت گيرد تا آنچه را كه در وجود آن‌ها است به منحصه ظهور بيايد و اين عملی نمی‌شود مگر اينكه در كنار آن‌ها استاد و كارشناس باشد و دلسوزی وجود داشته باشد كه بتواند آن‌ها را هدايت كند.
اين داور مسابقات قرآن گفت: اين توانايی در متسابقان وجود داشت كه بتوانند خود را به ديگر مسابقات قرآن با سطح بالاتر بكشانند و اين نشان می‌دهد كه نيروهای با استعداد خيلی زيادند و علاقه وافری دارند و جامعه قرآنی بايد قدر اين ظرفيت‌ها را بداند و با تشويق زمينه موفقيت و رشد آن‌ها را مهيا كنيم.
نافذكلام عنوان كرد: اين مسابقات قرآن كه در قالب جشنواره «نسيم رحمت» برگزار شد روح و معنويت خاصی دارد و می‌تواند آن‌ها را به يك زندگی آرام قرآنی برساند. برخی از متسابقان بيرون جلسه رقابت‌ها می‌آيند و خواهان اين می‌شوند كه كلاس ويژه‌ای برای آن‌ها برگزار شود و سطح رقابت‌ها برای آن‌ها جنبه آموزشی نيز داشته باشد.
اين داور رشته وقف و ابتدا خاطرنشان كرد: اين متسابقان بعد از اتمام اجرای خود از ما سئوال می‌پرسند كه نحوه نمره‌دهی و آيين‌نامه چگونه است و داوران بر اساس چه فاكتورهايی نمره می‌دهند. خود اين موضوع حاكی از اشتياق آن‌ها برای رشد و شكوفايی بيشتر و حضور در عرصه‌های جدی تر دارد.
وی گفت: برای اين متسابقان اين رقابت‌ها جنبه آموزشی زيادی دارد زيرا با روند داوری در مسابقات قرآن آشنا می‌شوند و طبعاً خود را در اين مسير رشد می‌دهند و اين مسئله آشنايی با سطح تخصصی قرائت‌ها را در پی دارد. در وهله اول اين متسابقان بايد آموزش‌های پايه‌ای را كامل كنند.
captcha