همايش بين‌المللی «جهان اسلام؛ مشكلات و راه‌حل‌ها» در مكه آغاز می‌شود
کد خبر: 2158057
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰

همايش بين‌المللی «جهان اسلام؛ مشكلات و راه‌حل‌ها» در مكه آغاز می‌شود

گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی «جهان اسلام؛ مشكلات و راه‌حل‌ها» به همت انجمن جهانی اسلام، امروز، اول مردادماه، در مكه مكرمه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «SPA»، اين همايش با نظارت «خالد الفيصل»، امير مكه، برگزار می‌شود و انجمن جهانی اسلام از كشورهای عربی و اسلامی و اقليت‌های مسلمان برای حضور در اين همايش سه روزه دعوت به عمل آورده است.
در اين همايش كه تا سوم مردادماه ادامه دارد، مشكلات كشورهای اسلامی و چگونگی حل اين مسائل به دور از اختلافات فرقه‌ای و نژادی؛ اصلاح جوامع اسلامی با استناد بر ضوابط اسلامی؛ نقش گفت‌وگوی بين شهروندان در اتحاد امت اسلامی؛ وضعيت اقتصادی و فرهنگی مسلمانان در عصر حاضر و شرايط كنونی مسلمانان در كشورهای غيراسلامی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنين «عبدالله بن عبد المحسن التركی»، دبيركل انجمن جهانی اسلام، در رابطه با دلايل برگزاری اين همايش بين‌المللی گفت: گفت‌وگو درباره علل ناآگاهی نسبت به اسلام، اختلافات فرقه‌ای در كشورهای اسلامی، وظايف دولت‌ها در قبال شهروندان مسلمان و حل مشكلات آنان و نقش وحدت در پيشرفت جهان اسلام از محورهای اصلی اين همايش به شمار می‌رود.
گفتنی است، روزنامه «الوطن» چاپ عربستان، در شماره 29 تيرماه خود، نوشت: دبيركل انجمن جهانی اسلام از علمای ايران برای حضور در همايش بين‌المللی «جهان اسلام؛ مشكلات و راه‌حل‌ها» در مكه مكرمه دعوت به‌ عمل آورده است.
captcha