نمايی از تقابل حق و باطل در بخش دشمن‌شناخت نمايشگاه قرآن
کد خبر: 2176220
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵

نمايی از تقابل حق و باطل در بخش دشمن‌شناخت نمايشگاه قرآن

گروه سياسی: بخش دشمن‌شناخت با ارائه پوسترهای گرافيكی و تابلو نوشته و برپايی نشست‌های مهم حضور فعالی در نمايشگاه نوزدهم قرآن كريم دارد و تلاش می‌كند با استفاده از آيات قرآن درباره دشمن و معرفی دشمنان امروزی اسلام و ريشه‌های فكری آنان به معرفی راه حق و باطل براساس معيارهای قرآنی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در حالی روزهای آخرين خود را سپری می‌كند كه اين دوره از نمايشگاه از بخش‌های متنوع و جديدی تشكيل شده است؛ يكی از بخش‌ها كه علاوه بر ارتباط با قرآن با مسائل روز نيز ارتباط تنگاتنگی دارد، بخش «دشمن شناخت» است؛ اين بخش از مجموعه 60 پوستر گرافيكی و تابلو نوشته درباره دشمن‌شناسی تشكيل شده است.
در اين گزارش به آشنايی اجمالی با اين بخش پرداخته خواهد.
خداوند متعال در سوره فاطر آيه 6 می‌فرمايد:« إِنَّ الشَّیْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِير». در حقيقت، ‏شيطان دشمن شماست.‏ شما نيز او را دشمن گيريد. او فقط دار و دسته خود را مى‏خواند تا آنها از ياران آتش باشند.
بخش دشمن‌شناخت نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم نيز بر مبنای همين آيه در طول ايام نمايشگاه سعی در معرفی اصحاب شيطان و خطوط فكری و عقيدتی آنان به بازديدكنندگان دارد.
در ابتدا كه از درب ورودی نمايشگاه وارد می‌شويم با بخش بيداری اسلامی و روبروی آن بخش دشمن‌شناخت مواجه می‌شويم. البته اگر « قرآن، كتاب بيداری » باشد تعجب‌برانگيز نخواهد كه اين دو بخش را در ورودی نمايشگاه قرآن ببينيم به ويژه اين روزها كه دشمن‌شناسی مردم مسلمان منطقه بيداری اسلامی شگفت‌انگيزی عليه مستبدان داخلی و مستكبران جهانی به راه انداخته است.
وارد بخش دشمن‌شناخت كه می‌شوی جوانان پرشوری را می‌بينی كه با علاقه و انگيزه در حال توضيح دادن به بازديدكنندگان هستند و آن‌ها را درباره موضوعات مختلف اين بخش راهنمايی می‌كنند.
نوروزی از مسئولان بخش دشمن‌شناخت می‌گويد: با توجه به تأكيدات قرآن درباب دشمن‌شناسی و توجه مسئولان مربوطه و تقاضاهای انجام شده بخشی به نام دشمن‌شناخت در نمايشگاه امسال قرآن برپاشد كه به موضوعات مختلف دشمن‌شناسی می‌پردازد.
در اين بخش كه شروع به حركت می‌كنی و به تابلوها نگاه می‌اندازی، موضوعات مختلف توجه انسان را به جلب می‌كند و هريك از دشمنان راه اسلام و قرآن در هر پوستر، تابلوی عكس و تابلو نوشته‌ای به‌گونه‌ای خاص خودنمايی می‌كنند.
مصاديق دشمن كه در اين بخش مورد توجه قرار گرفته به صورت دسته‌بندی شده و جدا از هم قرار گرفته‌اند تا بازديدكنندگان بتوانند به راحتی بر هر موضوع تمركز نمايند.
بر اين اساس بخش دشمن‌شناخت با ارائه اين پوستر و عكس‌ها به آشنايی بازديدكنندگان با فرقه شيطانی كابالا، هولوكاست، فراماسونری، صهيونيسم و مسيحيت صهيونيستی، وهابيت و... پرداخته است.
نوروزی در اين‌باره می‌گويد: در كنار اين پوسترها بخش دشمن‌شناخت نرم افزاری به نام «پژوهه شيطان» نيز آماده شده كه در اين نرم‌افزار بيش از 18 مقاله، 30 كتاب، 20 جلسه سخنرانی و 8 فيلم و كليپ مستند در موضوعات هولوكاست، زرسالاری، مسيحيت صهيونيستی، ايرانی كشی، شيطان پرستی و نمادهای شيطانی وجود دارد كه به بازديدكنندگان ارائه می‌شود.
از بخش‌های جالب و مورد‌ توجه اين بخش می‌توان به قسمتی اشاره كرد كه به معرفی شركت‌های تجاری صهيونيستی مانند مارل‌برو و نستله و رابطه آنها با سران رژيم صهيونيستی می‌پردازد.
همچنين در قالب مبحث صهيونيسم‌شناسی اين بخش در قالب عكس و پوستر و تابلو نوشته به معرفی فرقه مسيحيت صهيونيست و ريشه‌های فكری اين فرقه و نفوذ افراد معتقد به اين فرقه تا بالاترين سطوح تصميم‌گيری در آمريكا پرداخته است و از طرفی به ارتباط موضوع قرآن‌سوزی در آمريكا توسط «تری جونز» كشيش آمريكايی و نقش مسيحيت صهيونيستی در اين اقدام ننگين اشاره داشته است.
از اين قسمت‌ها كه می‌گذريم به موضوع اصلی اين بخش يعنی دشمن‌شناسی از نگاه قرآن می‌رسيم. در اين قسمت سعی شده معيارهای شناخت حق از باطل با استفاده از آيات قرآن به صورت تابلو عكس و مقالات كوتاه بيان شود و به عنوان نمونه نگاه قرآن به قوم يهود و تنفر و دشمنی آنها با اسلام و هشدارهای خداوند به اين قوم آورده شده است.
قسمت ديگر اين بخش به سالن نشست‌ها اختصاص دارد. نوروزی درباره نشست‌های برگزار شده در بخش دشمن‌شناخت اظهار كرد: برای نشست‌ها حول محور موضوع اصلی بخش عده‌ای از دوستان را به صورت اختصاصی مسئول برگزاری اين جلسات كرديم و بحمدلله نشست‌های نسبتا خوبی را برگزار كرديم.
وی افزود: از جمله آن‌ها می‌توان به نشست‌هايی با عنوان «انحراف در مهدويت»، «دشمن‌شناسی در قرآن»، «هفت يار حضرت علی(ع)» و «عرفان حلقه» اشاره كرد. از استادان و شخصيت‌های برجسته‌ای هم كه قبول زحمت كردند و در اين نشست‌ها سخنرانی كردند می‌توان از حجت‌الاسلام مهدی طائب و محمدحسين رجبی دوانی و شريفی‌دوست نام برد.
با او درباره مشكلات و سختی‌های كار گفتيم و نوروزی در پاسخ گفت: الحمدلله حجت‌الاسلام حميد محمدی توجه خاصی به اين بخش داشتند و امسال به لحاظ متراژ، فضا و امكانات همكاری خوبی از سوی مسئولان انجام شد و به جز مشكلات كوچكی در زمينه برپايی دكور بخش و برق در بقيه موارد همكاری مطلوبی را شاهد بوديم.
در ادامه بازديد از بخش دشمن‌شناخت به قسمتی می‌رسم كه بسياری از بازديدكنندگان نيز به آن توجه خاصی نشان می‌دهند. در اين قسمت اسنادی از جنايات انگلستان و ساير نيروهای متفقين در جنگ جهانی اول در ايران طی سالهای 1917 تا 1919 به صورت عكس و نوشته ارائه شده است كه به واسطه تازگی و بكر بودن آن مورد توجه زيادی قرار دارد.
نوروزی درباره انتظاراتش از مسئولان تصريح می‌كند: درباره بخش دشمن‌شناخت بايد بگويم ما نياز به حمايت محتوايی و مالی بيشتری از مسئولان داريم تا بتوانيم در سال‌های آينده با كيفيت بهتر و خدمات متنوع‌تری در نمايشگاه حضور يابيم.
وی ادامه می‌دهد: امسال همه كارهای اين بخش توسط مؤسسه مردم‌نهاد حنيف كه بيشتر در زمينه صهيونيسم‌شناسی و يهودشناسی فعاليت می‌كند انجام گرفته است به همين دليل انتظار حمايت‌های بيشتری از سوی مسئولان در سال‌های آينده داريم.
در پايان بازديد از اين بخش به اين فكر می‌كنم كه بعضی وقت‌ها ما عجيب در خواب غفلت هستيم و دشمن از چه راه‌هايی به مرزهای عقيدتی و فكری ما نفوذ می‌كند و ما را از مبانی قرآنی خود دور می‌سازد. اينجاست كه ياد اين آيه شريفه می‌افتم كه می‌فرمايد: «وَاللّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِكُمْ وَكَفَى بِاللّهِ وَلِیًّا وَكَفَى بِاللّهِ نَصِيرًا». و خدا به حال دشمنان شما داناتر است كافى است كه خدا سرپرست شما باشد و كافى است كه خدا ياور شما باشد.
captcha