ارسال بيش از ۱۵۰ اثر به جشنواره مديحه‌سرايی اردبيل
کد خبر: 2189840
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸

ارسال بيش از ۱۵۰ اثر به جشنواره مديحه‌سرايی اردبيل

گروه فرهنگ و هنر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل از ارسال ۱۵۹ اثر به دبيرخانه جشنواره مديحه سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در اردبيل خبر داد.

«منصور شرفی»، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، با اعلام اين مطلب تصريح كرد: اين جشنواره همزمان با دهه كرامت و در روزهای 10 تا 12 مهرماه جاری در دو شهر اردبيل و مشكين‌شهر برگزار می‌شود.
وی افزود: آثار ارسال شده به دبيرخانه اين جشنواره، از سوی مداحان، چاوشی‌خوانان، مبتهلين، گروه‌های تواشيح و محققان و پژوهشگران، با موضوع ولادت، امامت، شهادت و سيره عملی و علمی حضرت امام رضا(ع)، در قالب نرم‌افزار، نوار صوتی و جزوه تايپی است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل اضافه كرد: مهلت ارسال آثار طی دو مرحله و در پی استقبال شركت كنندگان در ششمين جشنواره مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی تا 19 شهريورماه جاری تمديد شده بود.
وی از توليد اثر موسيقيايی برای اين جشنواره خبر داد و يادآور شد: دبيرخانه اين جشنواره چاپ پنج عنوان كتاب مرتبط با موضوع جشنواره را با استفاده از آثار ارسالی در برنامه خود دارد.
شرفی با اشاره به ويژگی‌های پوستر طراحی شده برای اين جشنواره، ابراز كرد: در اكثر پوسترهای مرتبط معمولا از نماد گنبد طلا استفاده می‌شود، اما در اين پوستر با توجه به ماهيت آن و با تأكيد بر نوآوری در طراحی، از ضريح، كبوتر و گره به عنوان نمادهای رضوی استفاده شده است.
وی تصريح كرد: استفاده از خط خوشنويسی ثلث و مهر طلايی امام رضا(ع) نيز در اين پوستر زيبايی خاصی به اين كار هنری داده است.
captcha