«ستاره فرهنگ فارسی» در شفق می‌درخشد
کد خبر: 2202864
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲

«ستاره فرهنگ فارسی» در شفق می‌درخشد

گروه ادب: همزمان با فرارسيدن روز بزرگداشت حافظ، مراسم بزرگداشت اين شاعر پرآوازه با عنوان «ستاره فرهنگ فارسی» در فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزار قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای شفق، اين برنامه روز چهارشنبه، 20 مهرماه، ساعت 16 تا 18 به همت كانون تاريخ فرهنگ‌سرای شفق در سالن آمفی تئاتر اين فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود.
در اين برنامه تعدادی از حافظ‌پژوهان كشورمان به بررسی زندگی و آثار اين شاعر پرآوازه كشورمان می‌پردازند. گرفتن فال حافظ، شعرخوانی و اجرای نمايش از ديگر برنامه‌های اين مراسم است.
خواجه شمس‌الدين محمدبن‌بهاالدين حافظ شيرازی از شاعران پرآوازه ايران و جهان است. وی بين سال‌های ۷۲۷ تا ۷۹۲ هجری قمری می‌زيسته و يكی از سخنوران نامی جهان است. از وی ديوانی مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصيده، دو مثنوی، چندين قطعه و تعدادی رباعی به‌جای مانده است. رمزپردازی و حضور سمبوليسم غنی، ايهام و ابهام و لحن مناسب و شور افكن شاعر در آغاز شعرها از ويژگی‌های برجسته شعر حافظ به حساب می‌آيد. 20 مهر در تقويم جمهوری اسلامی ايران به سالروز بزرگداشت حافظ نامگذاری شده است.
علاقه‌مندان جهت شركت در اين نشست می‌توانند در تاريخ ياد شده به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خيابان سيدجمال‌الدين اسدآبادی، خيابان21 بوستان شفق، فرهنگ‌سرای شفق مراجعه كنند و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 9-88554016 تماس بگيرند.
captcha