طرح «مصون‌سازی جامعه از آسيب‌های بهائيت» تدوين می‌شود
کد خبر: 2205080
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲

طرح «مصون‌سازی جامعه از آسيب‌های بهائيت» تدوين می‌شود

گروه انديشه و علم: مدير گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) از تدوين طرح «مصون‌سازی جامعه از آسيب‌های بهائيت» با همكاری محققان و پژوهشگران حوزوی خبر داد.

حجت‌الاسلام «موسوی زاده»، مدير گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی با اشاره به ضرورت شناسايی فرقه ضاله بهائيت، گفت: برای مقابله با هر گروه ضاله و منحرف ابتدا بايد آن را شناخت و سپس جهت مقابله، عقائد و روش‌های تبليغی آن‌ها را مورد ارزيابی، تحليل و نقد قرار داد.
وی افزود: گروه بهائيت در پژوهشكده باقرالعلوم(ع) كار تدوين كتابی با نام «پيام‌آوران تاريكی» را آغاز كرده است كه پس از تدوين در اختيار روحانيان مستقر سازمان تبليغات اسلامی سراسر كشور قرار خواهد گرفت.
موسوی‌زاده با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته توسط اين گروه افزود: شناسايی برگشتگان از بهائيت، رصد پايگاه‌های اينترنتی و وبلاگ‌های بهايی، رصد كتاب‌ها و مطالب عليه بهائيت، برملا كردن ابعاد دقيق تهاجم فرهنگی فرقه ضاله بهائيت اعم از كتاب، مقاله، نشريه و پايگاه اينترنتی و به روز رسانی اطلاعات درباره اين فرقه ضاله از ديگر اقدامات گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) است.
وی تصريح كرد: اطلاع‌رسانی به مديران و مسئولان ارشد نظام،‌ رصد پيمايشی در جامعه شهری اعم از دانشگاه‌ها، مدارس و مراكز وابسته به شهرداری‌ها (مراكز و محافل، سابقه رهبران و فعالان، تشكيلات، تعداد اعضا، فعاليت‌ها و اقدامات و روش‌ها و ابزار‌ها و محصولات)، تهيه سلسله گزارش‌‌هايی از تاريخچه بهائيت و ... از ديگر فعاليت‌های مهم اين گروه پژوهشی به شمار می‌رود.
موسوی‌زاده در مورد ديگر اقدامات گروه بهائيت، عنوان كرد: شناسايی اساتيد و مراكز فرهنگی نقد بهائيت در استان قم و ارتباط با آن‌ها از ديگر فعاليت‌های اين گروه محسوب می‌شود.
وی در مورد راهكار‌های رسانه‌ای مقابله با فرقه ضاله بهائيت، خاطرنشان كرد: شناساندن اين فرقه‌ انحرافی به مردم و به ويژه نسل جوان با كمك رسانه‌های عمومی و تهيه‌ گزارشی درباره‌ روابط بهائيان و فراماسونری، بهائيت و رژيم پهلوی و نقش وزرای بهائی و افراد نظامی و ديگر افراد مانند هژبر يزدانی و... می‌تواند در روشنگری قشر جوان بسيار تأثيرگذار باشد.
اين محقق و پژوهشگر حوزوی، تهيه سلسله گزارش‌هايی از تاريخچه بهائيت شامل ظهور باب، ظهور بهاء، اختلافات بهاء و صبح ازل(تناقضات در بهائيت)، روابط سران بهائيت با دولت‌های استعماری روس و انگليس و آمريكا، بهائيت و شكل‌گيری اسرائيل، تهيه سلسله گزارش‌هايی درباره محتوای آموزه‌های بهائيت با حضور كارشناسان دينی و نقد و بررسی آن‌ها، تهيه گزارشی از فعاليت‌های ضدفرهنگی و غير بشردوستانه بهائيان علی‌رغم شعارهای صلح‌طلبانه و ظاهرالاصلاح مانند ارتباط با ديكتاتورهای كشورهای مختلف جهان را از جمله راهكارهای مقابله با بهائيت عنوان كرد.
مديرگروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) خاطرنشان كرد: تهيه گزارشی از خاطرات افراد مطلع درباره فعاليت‌های انحرافی فرقه بهائيت و افراد بريده از اين فرقه ضاله، علل برخورد انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ايران با بهائيان علی‌رغم اين‌كه اديان يهود، مسيحی، زرتشتی، آشوری و كلدانی آزادانه در ايران زندگی می­‌كنند، توليد فراوان محصولات فرهنگی آگاهی‌‌بخش به جوانان، كارمندان، طلاب و در نهايت بيان تعاليم اسلام به زبان‌های زنده‌ دنيا در رسانه‌های عمومی برای سطوح مختلف سنی كودكان، نوجوانان، جوانان و ساير اقشار از ديگر اقدامات در راستای مقابله با بهائيت است.
وی تصريح كرد: شناخت دقيق مبانی و علل شكل‌گيری صهيونيسم‌ و بهائيت ما را به مقابله‌ هشيارانه با آن‌ها فرا می­‌خواند تا در مقابل اهداف و آرمان‌های آنان با شناخت آسيب‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ريزی و مقابله كنيم.
اين محقق و پژوهشگر حوزوی گفت:‌ تدوين طرح «مصون‌سازی جامعه از آسيب‌های بهائيت» كه شامل موضوعاتی چون، مصون‌سازی و پيشگيری از گرايش‌ به بهائيت، مقابله و دفع آسيب‌‌های اجتماعی و فكری ناشی از افكار بهائيت و شناسايی نقاط ضعف و قوت و تبديل نقاط ضعف به فرصت است، با همكاری محققان و پژوهشگران حوزوی در طرح‌های گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) اجرا می‌شود.
captcha