برگزاری يادواره 54 شهيد پايگاه چمران سمنان
کد خبر: 2219802
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

برگزاری يادواره 54 شهيد پايگاه چمران سمنان

گروه سياسی و اجتماعی: نهمين يادواره 54 شهيد پايگاه بسيج شهيد چمران حوزه خاتم‌الانبيا(ص) سمنان، 18 آبان‌ماه با حضور سه هزار نفر بسيجی در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «عالی»، مدرس حوزه و دانشگاه 18 آبان‌ماه در يادواره 54 شهيد پايگاه چمران با بيان اينكه، اسلام، دين خاتم، جاويد و جهانی است، گفت: راز جاودانگی و پويايی اسلام در سازگاری و همسويی كامل آن با عقل و فطرت انسان، جامعيت و كمال مطلق و انعطاف‌پذيری احكام و منابع اسلامی است.
وی با اشاره به جهانی بودن دين اسلام و عدم اختصاص آن به قوم يا منطقه‌ خاص جغرافيايی اظهار كرد:حتی برخی از كسانی كه ايمان به اين دين ندارند می‌دانند كه دعوت اسلام،‌ همگانی بوده و محدود به زمان و مكان خاص و ملت خاصی نبوده و نيست.
وی با بيان اينكه امروزه تلاش‌های گسترده‌ای از سوی استكبار جهانی و وابستگان فكری‌شان در داخل و خارج صورت می‌گيرد تا دين اسلام كه با ساختاری كاملاً دينی به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران جلوه‌گر شده، به اجرا در نيايد و به عنوان نخستين تجربه حكومت دينی در قرون اخير، كارآمد و موفق مطرح نشود و الگويی برای ساير ملل مسلمان نشود.
اين مدرس حوزه و دانشگاه عنوان كرد: آيين مترقی اسلام به رغم همه دشمنی‌ها و كارشكنی‌های داخلی و خارجی توانسته است در قالب حكومت جمهوری اسلامی ايران همه موانع و توطئه‌ها را پشت سرگذاشته و با سربندی و بالندگی تمام به پيش می‌رود.
حجت‌الاسلام عالی تأكيد كرد:‌ بسيجيان مخلص و سربازان جان بر كف اسلام و انقلاب اسلامی با فراگيری دين و شناخت بيشتر معارف دينی بايد به دفاع آگاهانه آن بيش از پيش اقدام كنند و رسالت خطير خود را در اين زمان بسيار حساس بهتر انجام دهند.
وی با بيان اينكه دين اسلام، تعالی‌بخش انسان و محقق كننده آرمان‌های انسانی جهت رسيدن به جاودانگی و حيات برتر است، خاطرنشان كرد: دين، آمده تا زندگی انسان را از شكل حيوانی خارج و به حيات معقول انسانی و قرآنی ارتقا دهد، جان انسان را به زيور تقوا و شايستگی‌های اخلاقی بيارايد و كام انسان تشنه حقايق را با حلاوت ذكر آشنا سازد و از سراب زندگی مادی و احساسات پوچ و تخيلات رنج دهنده برهاند.
captcha