آماده همكاری با صدا و سيما در برنامه‌سازی قرآنی كودك و نوجوان هستيم
کد خبر: 2258224
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵
كاستی‌های برنامه‌سازی قرآنی و دينی كودك و نوجوان در تلويزيون/47

آماده همكاری با صدا و سيما در برنامه‌سازی قرآنی كودك و نوجوان هستيم

گروه كودك و نوجوان: مديرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با اشاره به توليدات قرآنی و دينی اين مركز در حوزه كودك و نوجوان، درباره همكاری اين مركز با صدا و سيما گفت: كانون پرورش فكری آماده همكاری برای برنامه‌سازی قرآنی و دينی كودك و نوجوان با تلويزيون است.

سيدصادق رضايی، رئيس هيئت مديره و مديرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرانی ايران(ايكنا)، با اشاره به اهميت ساخت فيلم‌های سينمايی و تلويزيونی با موضوعات قرآنی و دينی برای كودكان و نوجوانان عنوان كرد: برنامه‌سازی دينی كودك و نوجوان از جمله موضوعاتی است كه همواره بايد مورد توجه قرار گيرد.
وی درباره برنامه‌سازی قرآنی و دينی كودك و نوجوان در صداوسيما، به ويژه سيمای جمهوری اسلامی ايران، گفت: اظهار‌ نظر درباره برنامه‌های كودك و نوجوان كه در تلويزيون توليد و پخش می‌شوند، نيازمند صرف زمان برای مشاهده اين برنامه‌ها است كه البته اين امر بايد از سوی مركز پژوهش‌های صدا و سيما رخ دهد.
مديرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در ادامه با اشاره به ورود اين مركز به حوزه فيلم‌سازی كودك و نوجوان اظهار كرد: كانون پرورش فكری آماده همكاری با تلويزيون است و در صورتی كه مسئولان رسانه ملی درخواست همكاری داشته باشند، ما نيز می‌پذيريم.
رضايی در بخش ديگری از سخنان خود با يادآوری توليد فيلم‌های دينی و مذهبی در كانون پرورش فكری به ساخت دو فيلم رضوی در اين مركز اشاره كرد و گفت: فيلم نيمه بلند «آقای مدير» و فيلم نيمه بلند «پای در راه است» هم‌اكنون در مرحله توليد و تدوين هستند كه پس از پايان مرحله ساخت نمايش داده می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار فيلم‌ها و سريال‌های تلويزيونی در تربيت دينی كودكان و نوجوانان يادآور شد: دو فيلم نيمه بلندی كه هم‌اكنون در مرحله توليد و تدوين قرار دارند، در سال 91 همزمان با دهه كرامت و برگزاری جشن‌های رضوی در 800 مركز كانون پرورش فكری و پس از آن در اختتاميه جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) نمايش داده می‌شوند.
رئيس هيئت مديره كانون پرورش فكری، به توليد كتاب‌های رضوی در حوزه های شعر، داستان، احاديث رضوی و ... برای كودكان و نوجوانان اشاره كرد و گفت: اين كتاب‌ها، هم‌اكنون در مرحله نگارش و چاپ هستند كه از جمله فعاليت‌های كانون پرورش فكری در حوزه دينی و مذهبی به شمار می‌آيند.
وی در اين بخش از سخنان خود با اشاره به اهميت توليد و پخش سرود و چاوشی‌خوانی برای مخاطبان كودك و نوجوان به توليد يك اثر چاوشی‌خوانی در كانون پرورش فكری اشاره كرد و گفت: چاوشی‌خوانی بخشی از فرهنگ قديم ايران بوده و زمانی كه افراد به مكه، مدينه، كربلا، سوريه، مشهد و ... مشرف می‌شدند مورد استفاده قرار می‌گرفت و به دليل جذابيت بالای آن برای كودكان و نوجوانان، در حال ساخت يك مجموعه چاوشی‌خوانی هستيم.
رضايی در پايان عنوان كرد: مجموعه چاوشی‌خوانی ويژه مخاطبان كودك و نوجوانان هم‌اكنون در مرحله ساخت است و در سال 90 در اختيار مخاطبان كودك و نوجوانان قرار می‌گيرد.
captcha