آمريكا برای رسيدن به سياست‌های خود از برخی كشورهای عربی بهره می‌برد
کد خبر: 2270404
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹

آمريكا برای رسيدن به سياست‌های خود از برخی كشورهای عربی بهره می‌برد

گروه سياسی: فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ديدار فرمانده نيروی دريايی ارتش عمان اظهار كرد: آمريكايی‌ها قصد دارند تا برخی كشورهای عربی را وارد بازی خطرناك خود در دستيابی به اهداف و سياست‌های خاورميانه‌ای خود كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی كل سپاه، دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه در اين ديدار با اشاره به اوضاع حساس سياسی و امنيتی منطقه خاورميانه و حوزه خليج فارس بر اهميت همكاری و هماهنگی كشورهای منطقه تأكيد كرد و گفت: آمريكايی‌ها قصد دارند تا برخی كشورهای عربی را وارد بازی خطرناك خود در دستيابی به اهداف و سياست های خاورميانه‌ای خود كرده و به دست حاكمان اين كشورها و با هزينه آنها، سياست‌های شيطانی خود را به پيش ببرند.
وی افزود: سياست ما تعامل و همكاری در راستای منافع مشترك با كشورهای منطقه حوزه خليج فارس استوار است.
دريادار فدوی با بيان اينكه امروز سطح قدرت و توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ايران به حدی از عظمت و اطمينان رسيده است كه توان مقابله با هر مقياسی از تهديد و دفع هر تجاوزی را دارد، گفت: كشورهای منطقه بايد در چارچوب منافع مشترك و جلوگيری از سياست‌های سلطه‌جويانه كشورهای بيگانه با يكديگر تعامل و همكاری داشته باشند.
فرمانده نيروی دريايی سپاه خاطرنشان كرد: امروز كشورهای منطقه خاورميانه و خليج فارس در شرايط حساسی به سر می‌برند و منافع تك‌تك آنان به هم گره خورده است و ما برای امنيت پايدار اين منطقه راهی جز همكاری و تعامل و جلوگيری از دخالت توطئه‌آميز كشورهای بيگانه نداريم.
دريابان عبدالله بن خميس بن عبدالله الرئيسی، فرمانده نيروی دريايی ارتش عمان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و برادرانه ايران و عمان بر گسترش همكاری‌های فی‌مابين تأكيد كرد و گفت: ما باور داريم كه كشورهای منطقه می‌توانند در سايه تعامل و همكاری در جهت تأمين منافع مشترك گام بردارند.
captcha