دوره آموزشی «مبانی انديشه اسلامی» در خرم‌آ‌باد برگزار شد
کد خبر: 2328675
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

دوره آموزشی «مبانی انديشه اسلامی» در خرم‌آ‌باد برگزار شد

گروه انديشه و علم: دوره آموزشی «مبانی انديشه اسلامی» در قالب طرح حكمت مطهر، عصر جمعه، 29 ارديبهشت‌ماه در خرم‌آ‌باد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان، مؤسسه فرهنگی ـ مذهبی عصر انتظار شهرستان خرم‌آباد اقدام به برگزاری دوره آموزشی مبانی انديشه اسلامی در قالب طرح حكمت ويژه دبيران آموزش و رورش و دانشجويان و اساتيد خرم‌آباد كرده است.
اين دوره آموزشی عصر جمعه، 29 ادريبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود نبويان، از مدرسان حوزه و دانشگاه و نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مركز تربيت معلم علامه طباطبايی خرم‌آ‌باد برگزار شد.
در اين دوره آموزشی حجت‌الاسلام نبويان در سخنانی پيرامون صفات ثبوتيه و سلبيه خداوند، گفت: صفات سلبی صفاتی است كه اثباتش برای خدا موجب اشكال عقلانی است و صفات ثبوتی صفاتی است كه نسبت دادن آن برای خداوند متعال موجب اشكال عقلانی نمی‌شود.
وی ادامه داد: صفات ثبوتيه خداوند شامل دو دسته صفات ذات و فعلی هستند و در تعريف صفات ذات خدا می‌توان گفت كه صفاتی هستند كه ذات خداوند از آن جهت كه ذات خداوند است بايد اين صفات را داشته باشد و اين صفات صفات كماليه خداوند محسوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام نبويان در تعريف صفات فعل خداوند نيز گفت: صفات فعل، صفاتی هستند كه ذات خداوند از آن جهت كه ذات خداوند است لازم نيست آن‌ها را داشته باشد و با توجه به وجود موجودات ديگر است كه صفات فعلی برای خداوند ثابت می‌شود.
captcha