راه‌اندازی و حمايت از 90 خانه قرآن روستايی در ایلام
کد خبر: 2368021
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

راه‌اندازی و حمايت از 90 خانه قرآن روستايی در ایلام

گروه اجتماعی: مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامی استان ايلام حمايت از 90 خانه قرآن روستايی و 20 خانه قرآن شهری را از فعاليت‌های اخير انجام شده در سطح استان نام برد.

حشمت‌الله رستمی، مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامی استان ايلام در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه ایلام، گفت: دارالقرآن استان تمام تلاش خود را در جهت بهبود و ارتقای فعاليت‌های قرآنی استان بكار گرفته است.
وی افزود: حمايت از 90 خانه قرآن روستايی و 20 خانه قرآن شهری، طرح تفسير قرآن كريم (نورالرحمن) با حضور 150 نفر از علاقمندان بصورت هفتگی، كلاس‌های منظم حفظ قرآن كريم، اعزام اساتيد و داوران قرآنی جهت داوری و برگزاری كلاس‌های آموزشی، آموزش كاركنان دولت در 28 ساعت آموزشی، حضور پررنگ در مساجد ويژه معتكفين تحت عنوان كرسيهای تلاوت، برگزاری متعدد محافل انس با قرآن كريم در مساجد، دانشگاه‌ها، مؤسسات قرآنی و ... از فعاليت‌های اخير انجام شده در سطح استان می‌باشد.
رستمی به فعاليت‌های در دست انجام دارالقرآن استان اشاره كرد و گفت: طرح پرورش استعدادها با شناسايی نخبگان قرآنی زير 18 سال و سپس آموزش تخصصی آنها، برگزاری 110 كلاس آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن كريم، 25 دوره تفسير قرآن كريم در طرحهای نورالرحمن، بينات و نسيم حيات و پيش بينی حضور بيش از 1000 نفر از علاقمندان در استان، تجليل از مؤسسات قرآنی برتر استان، تجهيز مؤسسات و خانه‌های قرآنی روستايی و توزيع 2000جلد قرآن يارانه‌ای بين خانه‌های قرآن استان از مهمترين برنامه‌های در دست انجام دارالقرآن است.
مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامی استان افزود: برای ماه رمضان امسال برنامه‌های قرآنی ويژه‌ای در نظر گرفته شده كه از آن جمله همايش 400 نفر از فعالان قرآنی استان با حضور رئيس درالقرآن كشور، طرح با قرآن در رمضان و ترتيل خوانی يك جزء در هر روز و تهيه جزوات نكات تفسيری آن آيات با طرح سؤال و اعطای هديه به نفرات برگزيده و همچنين راه‌اندازی مركز تخصصی قرآن كريم و آموزش‌های تخصصی برای حافظان، قاريان و مربيان قرآنی استان است.
رستمی افزود: يكی از اهدافی كه بطور جدی پيگير آن هستیم نفوذ قرآن ميان خانواده‌هاست و در همين راستا درصدد راه‌اندازی جلسات قرآن خانگی بطور هفتگی و ثابت هستيم كه مربی قرآن به امر آموزش پرداخته و يك روحانی هم نكات احكامی و شرعی آيات را شرح دهد.
وی خاطرنشان كرد: قطعا حضور قرآن در ميان خانواده موجب نورانيت و بركت خواهد شد و افزايش سطح علمی و عملی قرآنی خانواده‌ها بدون شك در كاهش مشكلات و آسيب‌های اجماعی مؤثر خواهد بود.
رستمی تصريح كرد: استان ايلام در مسير توسعه است و جامعه قرآنی استان قطعا نياز به توجه همه جانبه دارد. تأمين اعتبار فعاليت‌های قرآنی هم طراز فعاليت‌های ورزشی و هنری و ... نيست كه اين امرحتما بايد توسط مسئوليان كشور مدنظر قرار گيرد؛ زيرا هر ساله 50 درصد برنامه‌های قرآنی به همين علت انجام نمی‌گيرد.
مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامی استان در پايان، همدلی فعالان قرآنی استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: قطعا هم فكری جامعه قرآنی استان در خروج از بن بستها مؤثر بوده و انتقادات و پيشنهادات اين عزيزان در توسعه مسير قرآنی استان مفيد خواهد بود.
captcha