ثبت‌نام زيارت نيابتی كربلای معلی در غرفه عراق نمايشگاه قرآن
کد خبر: 2388726
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷

ثبت‌نام زيارت نيابتی كربلای معلی در غرفه عراق نمايشگاه قرآن

گروه بين‌الملل: غرفه عراق در بخش فرهنگ و ملل مسلمان نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، ثبت‌نام زيارت نيابتی اماكن مقدس و زيارتی كربلای معلی به عمل می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) از مصلای امام خمينی(ره)، غرفه عراق در بخش فرهنگ و ملل مسلمان وابسته به جامعة المصطفی(ص) العالميه از علاقه‌مندان به زيارت كربلای معلی ثبت‌نام زيارت نيابتی به عمل می‌‌آورد كه در اين طرح، افرادی در كربلا به نيابت از علاقه‌مندانی كه در غرفه عراق در نمايشگاه بين‌المللی قرآن نام‌نويسی كنند، زيارت مرقدهای مطهر اين شهر مقدس را به جای می‌آورند.
همچنين، در غرفه عراق، آثار و مقالات قرآنی متعددی عرضه شده است كه از جمله آن می‌توان به «تفسير سوره‌های الحديد و الممتحنة» و كتاب «المجتمع الانسانی فی القرآن»(جامعه انسانی در قرآن) از تأليفات مرحوم آيت‌الله العظمی سيدمحمدباقر حكيم، «التقوی فی القرآن»(تقوی در قرآن)، اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدكمال حيدری، از اساتيد حوزه علميه قم و كارشناس شبكه الكوثر و كتابهايی در زمينه «آموزش تجويد و مرحله مقدماتی يادگيری قرائت صحيح قرآن»، آثار استاد حيدر الكعبی اشاره كرد.
«اساليب و مقدمات الحفظ»(شيوه‌ها و مقدمات حفظ قرآن)، خلاصة التجويد، «مختارات من المفاهيم الكلامية فی القرآن والسنة»(گزيده‌هايی از مفاهيم كلامی در قرآن و سنت) و كتابی در زمينه آموزش مقامات و اصوات قرآنی از ديگر آثار عرضه‌شده در غرفه عراق به شمار می‌آيد.
در اين غرفه همچنين، تعدادی از مقالات قرآنی كه از تأليفات طلبه‌های عراقی جامعة المصطفی(ص) العالمية است، عرضه شده است.
يادآور می‌شود، غرفه عراق در بخش فرهنگ و ملل وابسته به جامعة المصطفی(ص) العالمية در طبقه دوم مصلی امام خمينی(ره) محل برگزاری بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم قرار دارد.
captcha