مسئولان فرصت خدمت‌رسانی به مردم را از دست ندهند
کد خبر: 2394445
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

مسئولان فرصت خدمت‌رسانی به مردم را از دست ندهند

گروه اجتماعی: آيت‌الله العظمی صافی‌گلپايگانی گفت: با توجه به محدوديت فرصت خدمت‌رسانی به مردم، مسئولان فرصت را از دست ندهند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، آيت الله العظمی لطف الله صافی گلپايگانی 25 مردادماه در ديدار با استاندار خراسان رضوی افزود: خدمت به مردم در هر پست و موقعيتی مورد رضای پروردگار است اما خدمت در استانی كه منتسب به امام رضا(ع) می‌باشد، از فضيلت بيشتری برخوردار است.
اين مرجع تقليد امكانات موجود در استان و توسعه هرگونه فعاليت فرهنگی و اقتصادی را مرهون وجود بارگاه امام رضا(ع) دانست و تاكيد كرد: بايد از اين فرصت در جهت نشر معارف اهل بيت(ع) و ارائه اين معارف به دنيا بهره جست.
آيت الله العظمی صافی گلپايگانی از مسئولان خواست در برنامه‌ريزی هايشان به حفظ قداست مشهد توجه داشته باشند و با انجام اقدامات فرهنگی به توسعه ونشر فرهنگ رضوی در جامعه پرداخته كنند.
وی گفت: بايد فعاليت مراكز حوزوی ودانشگاهی اين استان با ساير استان‌ها متفاوت و دارای رنگ و بوی رضوی باشد.
اين مرجع عالی قدر شيعه در ادامه از سفر حضرت رضا(ع) به خراسان به عنوان عامل احيای اسلام و فرهنگ شيعه ياد كرد و افزود: به بركت حضور ايشان،مشهد به عنوان كانون انتشار علوم شناخته و منشا وبركات فراوانی شده است .
آيت الله العظمی صافی گلپايگانی در پايان با اشاره به مشكلات اقتصادی موجود از مسوولان خواست تانسبت به تسريع در رفع آنها برنامه‌‌ريزی كنند ودر اين شرايط تعامل بيشتری با مردم داشته باشند .
وی همچنين با اشاره به روز قدس، حضور مردم در راهپيمايی امسال را گسترده پيش بينی و تصريح كرد: مردم عزيز ايران برای شركت در اين قبيل برنامه‌ها كه نجات مسلمانان و حفظ هويت اسلامی را به همراه دارد، نيازی به سفارش ندارند.
محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی در اين ديدار به تشريح موقعيت استان پرداخت و اظهارداشت: اين استان باتوجه به وجود بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) سالانه شاهد تردد حدود 28ميليون زائر است كه دوميليون نفر از آنان را زائران خارجی تشكيل می‌دهند.
وی افزود: به منظور تامين زيرساخت‌‌های اين حضور استقرار 50درصد اماكن اقامتی كشور ،50 درصد ظرفيت حمل ونقل ريلی و 46 درصد ظرفيت حمل و نقل هوايی به مشهد مقدس اختصاص يافته است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به جمعيت شش ميليونی و وسعت 117 هزار كيلومتری استان اظهار داشت: اين استان نه تنها به دليل برخورداری از مرزی هزار كيلومتری باكشورهای افغانستان و تركمنستان بلكه به دليل توليد سالانه 7.5ميليون تن انواع محصولات كشاورزی و شش هزار واحد صنعتی، از موقعيتی ويژه برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی خدمت در اين استان را توفيقی برای خود وتمامی مديران دانست وبر اهتمام همه مسسولان استان در جهت ارتقای خدمت رسانی به زايران و مجاوران تاكيد كرد.
captcha