ايكنا در جهت تمسك به قرآن و عترت و توليد اخبار آگاهی‌بخش قدم بردارد
کد خبر: 2397277
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۵

ايكنا در جهت تمسك به قرآن و عترت و توليد اخبار آگاهی‌بخش قدم بردارد

گروه فعاليت‌های قرآنی: آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپايگانی، از مراجع عظام تقليد، بر ضرورت توجه بيشتر خبرگزاری ايكنا به قرآن و عترت و تمسك به آن تأكيد كرد و خواستار توليد خبرهای آگاهی‌بخش شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپايگانی، مرجع تقليد جهان اسلام، در ديدار با مديران خبرگزاری‌های ايكنا و ايسنا شعبه استان خراسان رضوی، بر ضرورت توجه بييشتر خبرگزاری ايكنا به قرآن و عترت و تمسك به آن تأكيد كرد و خواستار توليد خبرهای آگاهی بخش شد.
وی خطاب به مديران خبرگزاری‌های ايكنا و ايسنا يادآور شد: همه شما بايد با هدف و قصد خدمت به مردم و محرومان تلاش كنيد، خبرهای مهم و مفيد انتخاب كرده و خبرهای آگاهی‌بخش منتشر كنيد.
آيت‌الله‌ صافی‌گلپايگانی تصريح كرد: قرآن دارای مسائل وسيعی است كه انسان‌ها بايد به دستورات آن توجه داشته باشند.
مرجع عاليقدر تشيع با بيان اينكه قرآن كريم دارای اعلاميه‌هايی برای مومنان است، اظهار كرد: از اخبار غيبی قرآن كريم اين است كه اگر جن و انس جمع شوند مانند قرآن نمی‌توانند بياورند.
آيت‌الله صافی‌گلپايگانی ابراز كرد: دانشمندان بزرگ مسلمان و غير مسلمان جهان، بر روی اعجاز قرآن تحقيقاتی را انجام داده و به اين يقين رسيده‌اند كه كتابی مانند قرآن نمی‌توان تهيه و توليد كرد.
وی با اشاره به اينكه تمام معجزات به واسطه قرآن ثابت می‌شود، افزود: دانشگاه‌ها بايد نسبت به مطالب قرآن تأكيد فراوان داشته باشند از همين رو ضروری است رشته‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تأسيس شود.
اين مرجع تقليد جهان اسلام بيان كرد: كسی نيست كه با قرآن نشسته و آن را درك كرده باشد مگر اينكه از جهلش كاسته و به علمش افزوده شود.
وی تصريح كرد: امتی كه قرآن داشته باشد وجود عيب و نقص در آن امت، اسباب شرمساری است لذا بايد فرهنگ، تمدن و ادارات ما قرآنی باشد.
آيت‌الله‌‌العظمی صافی‌گلپايگانی با بيان اينكه هر چه جلو برويم باز هم قرآن مهجور است، عنوان كرد: همه ما بايد متعهد باشيم كارهايی در جامعه عرضه كنيم كه مناسب با شأن قرآن كريم باشد.
captcha