استكبار به دنبال تغيير مطالبه اسلام‌گرايی ملت‌های به پا خواسته است
کد خبر: 2403660
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۹

استكبار به دنبال تغيير مطالبه اسلام‌گرايی ملت‌های به پا خواسته است

گروه سیاسی: استكبار به دنبال اين است كه مطالبه اسلام گرايی ملت‌های به پا خواسته در جهان را به دموكراسی‌خواهی تغيير دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، مجتبی امانی، رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر روز گذشته، 12 شهريورماه در اجلاس اساتيد بسيجی دانشگاه‌های كشور در تالار قدس آستان قدس رضوی با بيان اين مطلب گفت: همه كشورهای به پا خواسته بيش از 10 سال حكومت داشته‌اند و عموم نظام‌های آنها سكولار بوده است.
وی با بيان اينكه در مسائل سوريه خواسته مردمی وجود ندارد، افزود: در مسائل سوريه، انبوه مردم با روش‌های مسالمت آميز در ميدان‌های اين شهر حاضر می‌شوند و يک خواسته مردمی برای شورش وجود ندارد.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر در پاسخ به اين سوال كه آيا آمريكا در قيام‌های مردم منطقه دخالت دارد، گفت: آمريكا صد در صد می‌خواهد از قيام‌های به پا خواسته استفاده كند و آنها را دموكراسی خواهی مردم عنوان كند.
امانی با بيان اينكه جمهوری اسلامی ايران، قيام‌های منطقه را بيداری اسلامی ناميد، اظهار كرد: بعد از پيروزی انقلاب مصر، برخی‌ها نسبت به سخنان مقام معظم رهبری درباره بيداری اسلامی در ملت‌های مسلمان واكنش نشان دادند و گفتند ايران تابع جنبش‌های منطقه است.
وی، مسئله سوريه را با انقلاب‌های منطقه متفاوت دانست و تصريح كرد: نظام سوريه نظام ضد آمريكايی و اسرائيلی است و در سوريه حضور مردم نيست بلكه نيروهای مسلح از خارج دخالت دارند.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر بیان كرد: عربستان و قطر مخالف انقلاب‌های مصر و ليبی است و در بحرين و يمن به گونه‌ای ديگر برای بقای اهداف خود تلاش می‌كنند.
وی با بيان اينكه استكبار به دنبال ايجاد شكاف در مسئله سوريه و مذهب است، بيان كرد: ده‌ها شبكه تبليغاتی در مصر فعال است و روی مذهب كار می‌كنند.
امامی با اشاره به اجلاس عدم تعهد در ايران يادآور شد: يكی از تأثيرات مهم اجلاس عدم تعهد با حضور 120 كشور جهان اين بود كه كشور ما را قدرتمند نشان داد و در گسترش معادلات سياسی، تجاری، اقتصادی و سياسی موثر خواهد بود.
captcha