هويت شیعه در غدير نهفته است
کد خبر: 2407583
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۵

هويت شیعه در غدير نهفته است

گروه سياسی: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هويت ما شيعيان در هويت غدير نهفته است، گفت: وظيفه داريم تا اين هويت را حفظ كنيم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپايگانی، مرجع تقليد شيعيان جهان شامگاه شنبه، 18 شهريورماه در ديدار دانش‌آموختگان كارگاه‌های آموزش ايام غديريه از سراسر كشور با وی ضمن تأكيد بر شناساندن بيشتر واقعه غدير و ولايت به مردم، گفت: هويت ما هويت ولايی است كه بايد تقويت و از ورود ضعف به آن جلوگيری شود.
وی با بيان اينكه هويت ما نهفته در هويت غدير است، بيان كرد: بايد اين هويت را حفظ كنيم؛ چرا كه جريان‌هايی با استفاده از كتاب، شعر و ساير ابزارها قضد تضعيف هويت دينی و مذهبی ما را دارند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ابراز كرد: بايد مسائل ولايی میان مردم مطرح شود تا مردم به خوبی به اهل بيت(ع) و مكتب ايشان توجه داشته باشند و قدر و اهمیت موضوع ولایت را درک کنند.
این مرجع تقلید اظهار كرد: مسئله غدير، مسئله مهمی است و ادله و نصوص بسياری بر خلافت بلا فصل علی(ع) دلالت دارند و در حقيقت واقعه غدير ابلاغ و اخطار به مسلمانان تا قيامت است تا ولايت علی(ع) را فراموش نكنند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی افزود: مسئله ولايت و خلافت اميرالمؤمنين علی(ع) مسئله‌ای است كه بيش از تصور روشن و واضح است و ادله زیادی برای اثبات آن وجود دارد.
وی با بيان اين‌كه تمام اصحاب پيامبر(ص) به علم علی(ع) احتياج داشتند اما ايشان به علم هيچ كس نيازمند نبود، اظهار كرد: مسئله غدير بايد به كيفيتی بسيار خوب و ضمن اشاره به اهميت آن به مردم ابلاغ شود و در اين زمينه خطبه‌های غدير فرازهای بلندی دارد كه بايد برای مردم خوانده شود.
این مرجع تقلید ضمن اشاره به ايام شهادت امام صادق(ع)، ايشان را احياگر معارف اسلام دانست و افزود: آن امام همام چهار هزار شاگرد عالم داشت كه مكتب ايشان را درك كرده بودند؛ لذا ما نيز وظيفه داريم در عصر حاضر درك مناسبی از شخصيت ايشان داشته باشيم؛ چرا كه خدمات بسياری از مكتب امام صادق(ع) به اسلام رسيده است و علومی كه از وی به جامعه اسلامی رسيده است از نعمت‌های خدا بود.
وی ضمن تأكيد بر اينكه بايد خدمات علمی اهل بيت(ع) را در نظر داشته باشيم از برپاكنندگان كارگاه‌های آموزشی ايام غديريه تقدير و خاطرنشان کرد: مسئله غدير در اين كارگاه‌ها تبيين و احيا و هر سال اين برنامه با شكوه بيشتری برگزار شود تا فضايل اميرالمؤمنين(ع) در جامعه بيش از پيش بسط و گسترش يابد.
یادآوری می‌شود که دوره آموزشی غدیریه ویژه مبلغان غدیر از روز گذشته، 18 شهریورماه با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران در حال برگزاری است و عصر امروز با برپایی مراسم اختتامیه پایان می‌یابد.
captcha