اعلام دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در كميته امداد قم
کد خبر: 2434051
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۳

اعلام دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در كميته امداد قم

مديركل كميته امداد امام خمينی قم 27 مهرماه، به اعلام و تشريح دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در كميته امداد استان قم پرداخت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی كميته امداد امام خمينی(ره) استان قم، عبدالله جلالی، مدير كل اين نهاد در قم، 27 مهرماه، با تبريك سالروز سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان مقدس قم به تشريح دستاوردها و بركات اين سفر در كميته امداد امام خمينی(ره) قم پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در ابعاد فراوانی از قبيل حمايتی، جهيزيه، لوازم خانگی، مسكن و ساختمان و حوزه‌های فرهنگی، خودكفايی و اشتغال و بسياری موارد ديگر عنايات خاصی به كميته امداد قم داشته‌اند.
وی كمك‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف حمايتی را به دو بخش تقسيم‌بندی كرده و ادامه داد: بخشی از اين كمك‌ها جهت رفع مشكلات فوری مددجويان در همان ايام حضور معظم له در قم بود كه عبارتند از: پرداخت عيدی به ميزان يك ماه مستمری ايشان كه جمعا 9 ميليارد ريال در اين‌باره اعتبارات دريافت شد.
جلالی، اهدای لوازم خانگی به مددجويان را از اين قبيل كمك‌های معظم له نام برد و افزود: جهت يك هزار 50 فقره لوازم خانگی از جمله يخچال، ماشين لباسشويی، كولر و فرش، جاروبرقی و بخاری، 3 ميليارد و 150 ميليون ريال اعتبار دريافت شد كه به هر مددجوی متقاضی با سرانه 3 ميليون ريال لوازم خانگی اهدايی رهبر معظم انقلاب تقديم شد.
مديركل اين نهاد در قم، با ذكر اين مطلب كه مقام معظم رهبری هميشه زمينه ازدواج جوانان را
فراهم كرده و خود نيز از مشوقين اين امر خير هستند، اظهار كرد: در سفر ايشان به استان قم، اعتبار 21 ميليارد ريالی جهت كمك هزينه جهيزيه نوعروسان تحت حمايت اين نهاد در قم مصوب شد كه 10 ميليارد و 500 ميليون ريال آن توسط دفتر معظم له با سرانه 10 ميليون ريال برای هر نوعروس طی سال‌های 1389-1390 و 1391 تأمين شد كه تاكنون 2 هزار و 100 نوعروس با جهيزيه اهدايی معظم له به خانه بخت رفته‌اند.
وی دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره مسكن اقشار آسيب‌پذير را خاطرنشان و اظهار كرد: طی سفر ايشان به استان قم، تا كنون از 700 واحد مسكن مددجويی مصوب 280 واحد در پرديسان احداث شده كه 50 درصد پيشرفت فيزيكی داشته و 203 واحد نيز جهت مددجويانی كه در مسكن مهر ثبت نام كرده‌اند خريداری شده است و مابقی اعتبارات نيز در راستای لوله كشی 1050 واحد مسكن مددجويان و تعميرات منازل عده‌ای ديگر از اين قشر محروم هزينه شده است.
مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان قم، عنايات خاص مقام معظم رهبری را در زمينه‌های فرهنگی در اين استان ناشی از نگاه ويژه معظم له به قم خواند و اظهار كرد: علاوه بر اينكه يك هزار و 164 دانشجوی تحت حمايت اين نهاد از 3 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبارات سفر ايشان بهره‌مند شدند، مجتمع فرهنگی ـ تربيتی ولايت با هزينه‌ای بالغ بر 18 ميليارد و 500 ميليون ريال از اعتبارات مقام معظم رهبری افتتاح می‌شود.
وی گفت: با دفتر مقام سرپرستی كميته امداد رايزنی‌هايی انجام شده است تا ان‌شاالله اين مجتمع چند منظوره در ايام سالروز سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به قم افتتاح شود.
جلالی يادآور شد: بركات و دستاوردهای اين سفر صرفا به موارد ذكر شده محدود نمی‌شود بلكه اينها بخشی از عنايات مقام معظم رهبری به مددجويان كميته امداد استان قم است و مددجويان اين نهاد و مردم شريف قم نيز قدردان رهبر عزيز انقلاب خواهند بود.
captcha