فرهنگ غدير مورد هجوم است/ لزوم نهادينه كردن غدير در جامعه
کد خبر: 2441066
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴

فرهنگ غدير مورد هجوم است/ لزوم نهادينه كردن غدير در جامعه

آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با بيان اينكه غدير هويت شيعه است، گفت: فرهنگ غدير مورد هجوم است و بايد در جامعه نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی در ديدار با رئيس دفتر تبليغات اسلامی قم و جمعی از مسئولان و مبلغان اعزامی اظهار كرد: غدير با هيچ واقعه‌ای تطبيق پيدا نمی‌كند و اگر به تاريخ‌نويس و يا محققی بگوييم تاريخ اسلام و سير دعوت پيامبر(ص) را مرور كند در ميان همه وقايع، غدير را مهم‌ترين واقعه خواهد دانست.
وی افزود: هويت غدير هويت اهل بيت(ع) است و همه برای گسترش اين امر بايد تلاش و مبلغان به اندازه وسع خود مردم را با فرهنگ غدير آشنا كنند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با بيان اين‌كه ذكر فضايل حضرت علی(ع) جزء بزرگ‌ترين عبادت‌ها است، ادامه داد: بايد در عمل از مكتب اميرالمؤمنين(ع) تبعيت كرد و مبلغان بايد فضايل ايشان را برای مردم بازگو و آنها را با فرهنگ غدير آشنا كنند چرا كه اين فرهنگ مورد هجوم است و بايد در جامعه نهادينه شود.
وی خاطرنشان كرد: اخلاق، عدالت و رواياتی كه در خصوص زندگی حضرت علی(ع) وجود دارد بايد مطالعه شود چرا كه بسيار آموزنده است. كسانی كه دنيا را مديريت می‌كنند بايد در اين راه باشند زيرا راه‌های ديگر راهگشا نيست.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی در پايان با تأكيد بر جلوگيری از تضعيف فرهنگ غدير خاطرنشان كرد: بايد قدر نعمت ولايت را بدانيم زيرا نعمتی بالاتر از اين وجود ندارد.
حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئيس دفتر تبليغات اسلامی قم با بيان اينكه در حوزه‌های علميه پشتوانه و چشم اميد ما به مراجع معظم تقليد است، گفت: اميدواريم در سايه عنايت حضرت حجت و دعای خير مراجع معظم تقليد همواره دفتر تبليغات اسلامی در راستای ارتقای تعاليم الهی، فرهنگ دينی، نشر معارف و آشنا كردن مردم با محاسن كلام اهل بيت(ع) موفق باشد.
وی با تبريك فرارسيدن دهه ولايت افزود: 300 مبلغ توسط دفتر تبليغات اسلامی برای امر تبليغ دين در ايام دهه ولايت به سراسر كشور اعزام می‌شوند كه بخشی از اين مبلغان از شعب اصفهان و مشهد اين دفتر اعزام خواهند شد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامی قم با ابراز اميدواری نسبت به افزايش حجم اعزام‌ها در دهه ولايت سال‌های آينده، ادامه داد: با توجه به مشكلاتی كه در زمينه بودجه وجود دارد، علی‌رغم همه مشكلاتی كه در دفتر تبليغات اسلامی، موفق شديم بيش از شش هزار نفر را در ماه‌های رمضان به سراسر كشور اعزام كنيم.
وی در پايان با اشاره به اعزام مبلغان در ايام محرم گفت: تلاش ما براين است تا اعزام‌ها با توجه به مضيقه‌های بودجه‌ای متوجه مناطق محروم، مشترك با اهل سنت و محروم باشد كه به دليل وضع مردم بايد حمايت كنيم كه عزای حسينی آنگونه كه شايسته است برگزار شود.
captcha