حضور بیش از 16 هزار زنجانی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 2451547
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷

حضور بیش از 16 هزار زنجانی در مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف و امور‌ خيريه زنجان از حضور 16 هزار و 606 نفر در مسابقات استانی اين اداره‌كل خبر داد.

حجت‌الاسلام فخرالدين خدابنده‌لو، معاون فرهنگی اوقاف و امور‌ خيريه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، گفت: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی يكی از مؤثرترين راه‌های تبليغ و ترويج گرايش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود؛ بنابراين مسابقات هر‌ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و كشوری توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار می‌شود.
وی افزود: سی و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن‌كريم و مسابقات مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن‌كريم، اذان و ابتهال در نه شهرستان برگزار شد.
اين مقام مسئول هدف از برگزاری اين مسابقات را رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌‌كريم به‌ويژه در جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آيات و قرائت قرآن‌كريم و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه دانست.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو ادامه داد: ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌ كريم در استان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن ميان اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم بين جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ايجاد فضای قرآنی در استان در ايام برگزاری مسابقات، تجليل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشويق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در اين مسير مقدس از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور‌ خيريه زنجان اهداف ديگر برگزاری مسابقات را ايجاد انگيزه ميان افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن‌كريم و آشنايی با فضائل اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل‌ بيت(ع)، رقابت سالم، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال، ارتقای سطح اذان‌گويی، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی در استان و توسعه و گسترش آن در جامعه برشمرد.
اين مقام مسئول با اشاره به افزايش تعداد شركت‌كنندگان در اين دور از مسابقات، گفت: سی و پنجمين دوره مسابقات اوقاف امسال 16 هزار و 606 نفر از تمامی شهرستان‌ها حضور داشتند و اين درحالی است كه سال گذشته مجموع شركت‌كنندگان 5 هزار و 500 نفر بود. از مجموع شركت‌كنندگان، 9 هزار و 292 نفر خواهر و 7 هزار و 314 نفر نيز برادر بودند.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو عنوان كرد: در بخش اذان، ابتهال و تواشيح كه قبل از ماه محرم برگزار شد، 37 نفر در مرحله ابتهال شركت داشتند كه 19 نفر برادر و 18 نفر نيز خواهر هستند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور‌ خيريه زنجان در پايان خاطر‌نشان كرد: در بخش تواشيح 12 گروه شركت داشتند. در قسمت اذان نيز 247 نفر شركت كرده بودند كه 71 نفر از شهرستان زنجان، 128 نفر از خدابنده و 48 نفر هم از خرمدره بودند.
captcha