طرح «عمليات محرم» در مدارس دخترانه زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 2454476
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

طرح «عمليات محرم» در مدارس دخترانه زنجان اجرا می‌شود

گروه انديشه: مسئول واحد خواهران اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان، از برگزاری طرح «عمليات محرم» با محوريت آيه 227 سوره شعرا در مدارس دخترانه زنجان خبر داد.

زهره صمدی، مسئول واحد خواهران اتحاديه انجمن‌های دانش‌آموزان استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به اين‌كه طرح سراسری عمليات محرم با هدف الگوسازی مطلوب در تربيت حماسی دانش‌آموزان به اجرا در آمده است، گفت: با توجه به ابلاغ سراسری برگزاری اين طرح در مدارس و بين اعضای قرارگاه‌های دانش‌آموزی اتحاديه انجمن‌های اسلامی، طرح عمليات محرم در 21 دبيرستان دخترانه زنجان نيز آغاز به كار كرده است.
وی افزود: طی برگزاری جلسه‌‌ای با حضور 70 نفر از دانش‌آموزان،تفسير آيه 227 سوره شعراء به عنوان آيه‌ای كه سرمبارك سيدالشهداء(ع) بر سر نيزه آن را تلاوت فرمود بيان شده و از آنان خواسته شد تا از ابزار هنر جهت آشناسازی دانش‌آموزان با اين آيه شريف تلاش كنند.
مسئول واحد خواهران اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان، با تأكيد بر اين كه ارائه مطلوب فسلفه قيام سيدالشهداء(ع) در قالب هنر، نقش بسزايی در ماندگاری اين مهم در اذهان نوجوانان دارد، ابراز كرد: با توجه به اجرای طرح «عمليات محرم» در مدارس زنجان محوريت اجرای برنامه‌های ايام عزاداری ايام عزاداری سيدالشهداء و يارانش، آيه 227 سوره شعراء قرار گرفت.
صمدی تصريح كرد: حضور مبلغان حوزه علميه خواهران در بين دانش‌آموزان دبيرستانی زنجان در طول ايام محرم‌الحرام و بيان بخش‌های ناگفته از قيام امام حسين(ع) در كنار مداحی دانش‌آموزان فعال مدارس، از جمله بخش‌های ديگری است كه در قالب اين طرح در مدارس زنجان به اجرا درآمده است.
وی فعاليت در قرارگاه دانش‌‌آموزی در ايام پيروزی نهضت مقاومت در غزه را از مهم‎‌ترين ويژگی‌های برنامه‌های دهه اول محرم امسال دانست و اظهار كرد: 36 نفر از دانش‌آموزان قرارگاه‎های دانش‌آموزی دختران زنجان طی ايام پيروزی مردم غزه، سوره مبارك «فتح» را به صورت جمعی هم‌خوانی كردند.
اين فعال فرهنگی در پايان خاطرنشان كرد: تشكيل گروه‌های نشريه‌نويسی با موضوع محرم، راه‎اندازی راديو محرم در مدارس، فضاسازی محيطی با نصب پرچم عزاداری و تشكيل حلقه‌های معرفت از جمله مهم‌ترين عناوينی است كه در قالب طرح «عمليات محرم» مشخص شده است.
captcha