بنگلادشی‌ها در سه رشته مسابقات بين‌المللی قرآن عربستان اول شدند
کد خبر: 2460884
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰

بنگلادشی‌ها در سه رشته مسابقات بين‌المللی قرآن عربستان اول شدند

گروه بين‌الملل: سی‌و‌چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم عربستان شب گذشته، 19 آذر‌ماه، در حالی در مسجدالحرام به كار خود پايان داد كه نمايندگان بنگلادش در سه رشته از اين رقابت‌ها، رتبه نخست را از آن خود كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «عسير نيوز»، در رشته نخست اين مسابقه با عنوان حفظ كل قرآن با تجويد و تفسير معانی واژگان قرآن عبدالمجيد بن‌احمد بن‌محمد فلاته از عربستان اول شد و محمد ارشاد لخضر رابح مربعی از الجزاير، مازن صلاح علی محجوب از سودان، مروان محمد الحسن اوعينی از مراكش و ابراهيم احمد سعيد فرحان از يمن به ترتيب رتبه‌های دوم تا پنجم را كسب كردند.
در رشته حفظ كامل قرآن با قرائت و تجويد به عنوان رشته دوم مسابقات، تنوير حسين محمد الياس از بنگلادش اول و عبدالله‌بن صلاح‌بن حميدان الصاعدی از عربستان دوم شد و عبدالرحمن ايهاب حسن عوض از يمن، عمر فيصل محمد‌بن عربيه از تونس و حارث مورث عارف شوير از بوسنی‌و‌هرزگوين نيز به ترتيب سوم تا پنجم شدند.
بنا بر اين گزارش، در رشته حفظ 20 جزء متوالی قرآن با قرائت و تجويد به عنوان رشته سوم نيز محمد احسان‌الدين نعمان از بنگلادش رتبه نخست را كسب كرد و عمر عبدالكريم خليل الزعبی از اردن، عبدالرحمن خالد لطيف الهبيدی از عربستان، عبدالوهاب عبدالحميد محمد سيف از يمن و داود مصطفی رامو اونديچ از بوسنی‌و‌هرزگوين نيز به ترتيب به عنوان نفرات دوم تا پنجم معرفی شدند.
محمد سعد ثريل قاری عبدالجليل ديگر نماينده بنگلادش نيز در رشته حفظ 10 جزء متوالی با قرائت و تجويد به عنوان رشته چهارم مسابقات مقام نخست را از آن خود كرد و در همين رشته محمد بشاره ابكر از كامرون، خالد عبدالسلام محمد رياض از مراكش، عبدالله بن عباس بن عبده عبدالفتاح از عربستان و عمار حسن محمد طيب محمد العلوی از بحرين به ترتيب دوم تا پنجم شدند.
در پنجمين و آخرين رشته اين رقابت(حفظ 5 جزء متوالی قرآن با قرائت و تجويد) نيز محمد رزقان رفتی از سريلانكا اول شد و حارس يوسف علی باهاتی از جزيره رئونيون فرانسه، محمد مأمأ از تايلند، رضوان ايوب اسماعيل عمرجی از رئونيون و راشد محمد عبدالرحمن مرتل از هند به ترتيب مقام‌های دوم تا پنجم را از آن خود كردند.
يادآور می‌شود، سی‌‌و‌‌چهارمين دوره مسابقات بين‌المللی حفظ، تجويد و تفسير قرآن كريم عربستان سعودی 12 آذر‌ماه با حضور 164 متسابق از 71 كشور جهان در مسجد الحرام آغاز به كار كرد و مراسم اختتاميه اين دوره از رقابت‌ها شب گذشته پس از اقامه نماز عشاء با حضور شيخ صالح‌بن عبدالعزيز آل شيخ، وزير امور اسلامی، اوقاف، تبليغ و ارشاد اين كشور در مسجدالحرام برگزار شد.
captcha